Gå til innhold

når sluttet dere å amme om natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

leste nettop på "første leveår" at når barnet er seks mnd trenger det ikke lenger mat om natten.. lillegutt blir seks mnd snart å jeg kjenner at det har vært himmelsk godt å få begynne å sove litt igjen, men hadde egentli ikke tenkt i de baner å venne han av med nattmat ennå.. erfaringer?

takknemlig for svar :)

Fortsetter under...

Skrevet

e slutta å amm om natta når mine va 6-6 1/2 mnd...fikk beskje fra helsesøster at da sku e bærre gjer.vi ga vann i stede å første natta skreik han(elsdte) 1 1/2 time,så va han avvent å minstekarn slutta av se sjøl når han va 5 1/2 mnd:)

Skrevet

slutta når hun var seks mnd, våkna for smokken i ca to uker etter det og så sov hun hele natta :)

Skrevet

Det er nok ikke en universal sannhet at alle barn slutter å trenge nattmat når de seks måneder. Mine barn har blitt ammet om natten frem til de er rundt året, og det tror jeg absolutt de har hatt behov for.

Tror barn er like forskjellige på dette området som på alle andre områder:-)

Skrevet

jeg ammer fortsatt på natta og min er snart 9 mnd. Jeg har ikke så mye melk, om ammer kun 1-3 ganger på dagtid så nattmåltidene holder produksjonen oppe. Dessuten koser vi oss med nattamminga begge to;o)

Skrevet

Gutten min er 2mnd og han sover hele natta nå. gjort det en uke ca..

Annonse

Skrevet

gutten min sov rundt når han var fire-fem mnd. han kuttet ned ett og ett nattmåltid i løpet av en liten periode, og plutselig sov han rundt en natt =) deilig! og puppene hadde blitt "trappet ned" naturlig så det ble ikke spreng heller

Skrevet

Vi sluttet med nattamming når gutten var 5 mnd. Helsesøster sa det var helt greit. Han får siste måltid kl 1830, og neste kl 0630. Han får ikke vann heller. Kun smokken om han våkner på natta. Går veldig greit!

Skrevet

Jeg holder på enda.

Barna mine er 2 år og 8 mnd og 9 mnd. De får pupp når de vil - også om natten.

Jada, vet at det høres ekstremt ut for noen av dere, men ville bare vise at det ikke er noe must å slutte rundt 6 mnd.

Og når det gjelder pupp/amming så er det jo for det første slett ikke alle som spiser nok mat enda ved 6 mnd til at de faktisk ikke trenger mat om natten, og for det andre er det så mye mer enn mat.

For mange er dessuten å slutte med nattammingen første skritt på veien til å miste melka, siden det blir så langt strekk uten amming. Og hva er forresten natt? Fra 19 til 07 eller fra 00 til 06?

Jeg fordømmer ingen som velger å slutte med nattamming - hverken ved 6 mnd eller andre tider - men gjør det i alle fall ikke "bare" fordi helsesøster sier det. Gjør det fordi dette er noe som føles riktig og greit for dere.

Skrevet

Så enig med deg, fikk beskjed fra hs at siden han er 6,5 mnd bør han sove hele natta. Hjemme masset sambo på meg at vi bør nok gi bare smokk, og jeg som var så dum gjorde det for 2-3 netter, også ble han så avhengig av smokk.

Hver gang han snur på seg og sover ikke dypt ber han om smokk. Nå skal jeg prøve (hvis han skrikker etter smokk) å ta han opp, skifte bleie slik at han våkner og gi ham pupp, og jeg håper at vi kommer tilbake til våre rutiner med å sove i puppen kl 20.00, våkne kl 4.00 for ny pupp og sove på nytt til ca 8.00.

Skrevet

Jeg syntes at barnet skal amme om natten til det selv er klar for og slutte. Da slutter han/hun.

Skrevet

vår datter er 3 uker nå, og hun sover natten igjennom og jeg har fått beskjed om at det er fint for henne å sove natten igjennom hvis hun ikke våkner og begynner å gråte. Hun kan sove leeenge uten å våkne, så etter 7 timer må jeg vekke henne for å amme henne. Helsesøster, barnelege og jordmor har forsikret meg om at det er helt fint at det en gang i døgnet går opp til 7 timer uten mat og denne perioden blir alltid på natten for vår del. Altså: så lenge barnet sover, så trenger det ikke bli ammet på natten.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...