Gå til innhold

Et spm angående lege..


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ringte til legekontoret å fortalte at jeg hadde testet positivt på test og da trengte jeg vel en legetime... Dama mente at jeg ikke trengte å komme før i uke 12, så nå har jeg ventet i 7 lange og 7 breie, men på tirsdag skal jeg endelig få komme!

 

Men jeg tror noen bare bestiller vanlig time for å få komme tidligere inn til legen.. det kommer vel an på hvor opptatt legen er og hva de mener som er nødvendig, og hvor mye du maser..:) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ringt og hørt, tror legekontorene har litt forskjellig praksis. Men det mest vanlige er nok å ha første kontroll mellom uke 8 og 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg litt klokere, ja. :)

Da ringer jeg å sier at jeg skal ha en vanlig time, jeg. Vil gjerne ha bekreftet graviditeten om dere skjønner. :) Har liksom ikke gått opp for meg, så vært godt fått et ordentlig svar, ikke bare en strek. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ringte og sa til sekretæren at jeg hadde tatt en positiv test. Jeg ba om å få en time med en gang for å få bekreftet graviditeten, samt at jeg måtte spørre om jeg kan ta de medisinene jeg går på. Fikk en time i løpet av noen dager, og da tok de en vanlig urinprøve, pluss en graviditetstest (jeg ba om det, men det var egentlig ikke nødvendig - gøy å høre det av legen, da! :). Jeg synes det var veldig greit, for jeg kunne spørre legen om alt jeg lurte på.

 

Skriv en liste over det du lurer på så husker du alt når du er der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør si at du har fått positiv test og at du er veldig spent å gjerne vil komme til lege så fort som mulig;)

har hørt om noen som har kommet til legen å bare fått beskjed om å komme tilbake i uke 12... må være en fryktelig skufffende beskjed å få når man kommer til legen spent og klar til alt som følger med den første legetime og bare må snu i døren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør si hvorfor du skal ha time og evt. be om dobbeltime. Da har du bedre tid til å spørre om alt du lurer på første gangen. Noen steder får man automatisk dobbeltime ved første kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at man bør opplyse om at man er gravid,er at man som oftest får en dobbeltime første gangen (det gjør dem her iallefall..) Siden det er så mye som skal snakkes om ,papirer fylles ut,gyn.us (hvis det ikke er gjort nylig),prøver skal taes..og det når dem sjelden på en legetime........

Vil jo anbefale å opplyse om det,også for å slippe å få beskjed om å komme tilbake ved 12 uker.. men du ser no sjøl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...