Gå til innhold

Oktober: HJELP!! Maksimalt 44 dager igjen!! (samme som 3.tri)


Susanne-75 3 gutter!

Anbefalte innlegg

Var på ks samtale torsdag og ble satt opp på keisersnitt på termindatoen 31 oktober...Når jeg logget meg inn nå så jeg at det er jo "bare" 44 dager til!

 

Gleder meg jo fantastisk mye, men 44 dager går jo fort!

 

Har ikke vasket babyklær - ikke har lillegutt fått kommode til å legge de i engang! Seng har han heller ikke, men tror han skal få ligge i bagen til å begynne med (og masse på puppen:-) - siste gang skal det nytes!!)

 

Så skal jeg farge voksiposen tenkte jeg...og storebror bursdag skal feires først, +++ masse jeg ikke har gjort!

 

Flere travle kommende oktobermødre som begynner å få det travelt?? Flere med planlagt keisersnitt? Jeg håper egentlig fødselen begynner av seg selv først, har lyst å prøve...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har 32 dager igjen til termin og blir også litt grepet av panikk av og til!

 

Har endel som bør ordnes før veslas ankomst, men da jeg er førstegangs regner jeg ikke med at hun kommer før termin.

 

Har ikke turt å vaske klærne hennes enda (har en liten angst for at to leger skal ha sett feil på UL og at piken med alt det fine prinsessetøyet ikke er en pike allikevel og at storstilt bytting må iverksettes etter fødselen....)og vogn er heller ikke kjøpt inn.

Da jeg har tenkt å rekke en tur hjem til mor før fødsel er ikke bagen pakket...

 

Samt litt andre småting...

 

Er det forresten lov å spørre hva som er årsaken til planlagt ks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

 

Jeg regner egentlig med at han kommer sånn opp mot termin her, har aldri gått helt til termin tidligere...Jeg rekker liksom ikke å tenke så mye på situasjonen med ny baby og alt ettersom jeg har en ettåring som krever mye om dagen...Så plutselig gikk det opp for meg at nå er det jo snart:-)

 

Joda det med ks, det er på grunn av to tøffe fødsler (et hastesnitt) tidligere, og pga spenningen forbundet med denne fødselen er det en lettelse for meg å ha den datoen - den datoen hvor jeg er helt sikker på at nå er det overstått, uansett!

 

Jeg håper og tror at fødselen kommer noe før, jeg vil få modningsakupunktur og noe de kalte hinneløsning dersom jeg er moden - dette skulle vi begynne med i uke 37. Sist fikk jeg modningsakupunktur en gang i uke 39, og fødte tre dager etter:-)

 

Jeg skal nedover til sykehuset og lage en konkret plan for fødselen, om hvor vi skal sette grensen for når det er nok, og heller ta et keisersnitt. Det handler ikke om smerter, men om at jeg mistenker at det er noe med bekkenet mitt som tilsier at det kan være belastende for babyene min å passere. Dette rakk de imidlertid ikke å undersøke ettersom jeg ble gravid heelt uten planlegging. Skal også få omvisning på fødestue og operasjonsal på st olavs...

 

Har du bestemt deg for vogn da? Syns jeg brukte flere mnd på det sist, men er da også veldig fornøyd med valget! Teutonia kombi...Bruker den nå også, pluss at jeg har kjøpt GT safari swing tvillingvogn til når jeg skal ut med begge:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har 42 dager igjen til termin. Syns det er både lang og kort tid igjen. Begynner å bli litt utålmodig og vil gjerne møte babyen. Bli kvitt vann i kroppen og stor mage. :) På en annen side så er det så mye man skal rekke først, og tiden går så fort!!! Så jeg er litt splittet angående tiden som er igjen... Hehe. Men begynner for første gang så smått å glede meg til fødselen. Selv om jeg forstår at det gjør fryktelig vondt. Har ikke orket å tenke på mye på det tidligere, men nå begynner jeg å bli bittelitt klar... :)

Jeg har pratet med både lege og jm nå og de sier at babyen godt kan komme til å komme før terminen. Dette fordi første termin som ble satt var den 18, mens UL sa 29. Neste UL sa 17. Og jeg er selv ganske sikker på at den tidligste datoen er mer riktig enn den som er satt til 29. Så alt er sååå spennende. Babyen har snudd seg også og ligger med hodet nedover :) Det var enda godt, for jeg har hatt småangst for setefødsel...

 

Er formen deres fortsatt bra?

Jeg har heldigvis hatt minimalt med plager under svangerskapet.

Ganske heldig, føler jeg selv, når jeg ser hva andre sliter med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg har 41 dager igjen til termin. Regnes som høygravid fra i morgen. Kjenner at jeg både gleder og gruer meg nå. Her står alt litt på hodet kan man si, så babyen bør ikke komme før tida. Vi holder på å lage barnerom. Ble mer arbeid på sambo enn han i utgangspunktet hadde trodd. Har gjort om bod + en del av gang til soverom. Selvsagt skal ikke babyen ligge der de første månedene, men tenkte å ha alle babytingene der inne. Derfor er lite på den fronten klart enda. Har kjøpt inn litt småtterier, men ikke vasket et klesplagg. Vogna står hos svigers, og vogga opp til mamma og pappa. Tror ikke babyen kommer på terminen likevel, 28. oktober. Er innstilt på å få novemberbaby. Bedre å være innstilt på det, å få seg en gledelig overraskelse. Skal jobbe 3 uker til nå, før det blir permisjon. Har hatt et ganske problemfritt svangerskap. Er virkelig glad for det. Lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennede med den terminforskjellen da!! Blir jo rene thrilleren!!Forrige fødsel gikk jeg og skikkelig gledet meg til fødselen skulle begynne - tror det er helt normalt. Og du har sikker hørt det før, men fødselssmertene er ikke som andre smerter...Helt anderledes og jeg syns absolutt de er til å leve med!

 

Formen varierer litt, har gode og dårlige dager. Men å henge på ettåringen min går bare ikke lenger, så jeg er glad jeg har full bhgplass!! Føler meg heldig jeg også i dette svangerskapet - lite av plager! Var veldig mye syk forrige gang, og første gang gikk jeg på krykker pga bekkenet..Men nå er jeg rask og fin...MEN syns det er så varmt hele tiden...Vil ha vinter:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei gravid for første gang!

 

Da er du jo høygravid nå - gratulerer!! :-)

 

Vi også lager babyrom, dvs et fellesrom for oss og babyen. Det er så og si ferdig, men flyttingen er ikke fullført enda, da vi vil vente litt pga malingen.

 

Så flink du er som klarer å innstille deg på novemberbaby!! Det er nok lurt. Selv gikk jeg å ventet etter uke 36 forrige gang, da de pga tidligfødsel før og kronisk uvi i svangerskapet forespeilet meg å føde tiiidlig. Fødte først i uke 40, og det gikk langsomt på slutten ja!!

 

Nå vet jeg jo at det blir oktoberbaby....Har en med bursdag 29/10 som ønsker seg fødsel på dagen sin:-) Kan bli LITT vanskelig å levere ja:-)

 

Lykke til videre til deg også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Susanne - 75; jeg hadde bestemt meg for vogn; en Simo kombivogn i klassisk marineblått stoff. Da jeg var fast bestemt på at det måtte bli den oppdaget jeg imidlertid at Simo kom med nye stoffvariasjoner i oktober, og en av disse tiltalte meg voldsomt.... Knall-rød og lett å finne igjen blant mengden utenfor helsestasjonen :o)

 

Så nå gjenstår det å overtale mannen min om at dette er den vognen VI vil trives med; samt få svar på om vi kan få den levert innen teminen - og gjerne helst litt før... :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Susanne-75*3gutter*:

 

Jeg vil også gjerne ha litt kulde nå. Er ikke spesielt varm egentlig, men hver gang temperaturen går opp, så hovner kroppen opp. Særlig hendene er store som bare det. Får ikke bøyd fingrene ordentlig og de stivner så fort. Må ha dem i bevegelse hele tiden. Men men.. Bagateller :)

 

Har hatt besøk av ei venninne idag som fikk tvillinger (jenter) i sommer, men jeg har ikke sett dem før idag. De var jo så skjønne!!!

Veldig stille og rolige her, men de pleier visstnok ikke å sove så mye. Så både hun og samboeren har et ganske stort underskudd på søvn.

Er litt glad for at jeg bare får en. Så slitsomt ut med to, selv om det nok blir masse masse kos etterhvert :)

 

Men nå gleder jeg meg enda mer til babyen kommer!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, her flyr tida gitt - i dag er jeg høygravid:-)

 

Rød vogn har jeg også kjøpt, skal trille rundt på to gutter i rød gt safari, he he. Den var på tilbud også hadde de bare røde igjen, syns liksom det var greit når jeg fikk den 1000 kr billigere. Tøffere er den også:-)

 

Lykke til videre!! Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen til deg også!

Nå har det endelig blitt litt kaldere her, går fortsatt uten jakke, men det hjelper!

 

Å se andres nyfødte er jo nesten vondt nå, var innom barsel i dag på omvisning og gjett om jeg er missunnelig på de som har fått ut sine søte små!

 

Gleder meg jeg også, ja, men har nok å henge fingrene i i mellomtiden: Nå roper minstemann!!!

 

Lykke til til deg også, vi får følge litt med hvrendre damer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde i utgangspunktet tenkt å bruke vognen søstra til samboeren brukte til sin sønn, selv om den var litt slitt, for vogner er jo så dyrt. Men så kommer plutselig svigermor og sier at de vil kjøpe vogn til oss :) Så de to siste dagene har jeg skummet gjennom alt jeg har kommet over. Tror det blir Emmaljunga, men har ikke bestemt meg helt for hvilken modell. Syns Egde duo kombi er veldig aktuell, men også veldig dyr.Ellers har jeg vurdert classic eller city cross. Sier dere kanskje ikke no, poenget var egentlig bare at det er så utrolig vanskelig å velge!!!

 

Har blitt litt kaldere her også de siste dagene, men hendene mine har ike blitt noe bedre... :( Er så slitsomt når de er så hovne og stive. Våkner mange ganger om natta fordi de visner helt vekk. Også er det den lille i magen da som tar helt av til tider.. Så nattesøvnen er litt så som så for tiden. Hehe. Men sånn er det bare.

 

Ukene går heldigvis forholdsvis fort føler jeg, så da er det ikke allverdens med tid igjen. Skal på omvisning på sykehuset neste mandag. Blir spennende! :) Får veldig god omtale, så jeg har høye forhåpninger..! :)

 

Regner med at tiden går ganske fort for deg også, siden du har en liten en å holde følge med ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...