LillianS Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Er det flere enn meg som kvier seg for å ha sex pga smertene som kommer etterpå? Jeg har vært en del plaget med sopp , og har hatt mye kløe og svie , men dette har vært mest på "utsiden" Men etter sex får jeg så innmari vondt inne i skjeden. Brenner på en måte, klarer nesten ikke å gå etterpå. Det beste er å sitte helt stille og roen =) Har snakket med legen om dette og hun mener at det er fordi jeg har så tørre slimhinner nå som jeg er gravid. Så vi skulle bruke masse glidemiddel. Men jeg synes ikke det hjelper noe i det hele tatt!!! Skjønner ikke hva dette er .. Vi har alltid hatt det godt sammen i senga , men nå kvier jeg meg skikkelig for å ha sex. Pga smertene etterpå , og noen ganger blør jeg litt , så da får jeg jo helt hetta pga tidligere ma og sa. Også liker jeg ikke å få orgasme lengre , synes det er skikkelig ubehagelig når livmora trekker seg sammen. Synes det er ubehagelig og synes synd på ungen ( noe som er helt teit å synes , den bryr seg sikkert ikke om det i det hele tatt ) =) Noen flere???? =)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Jess, jeg har det også slik. Det vil si, sexen er god når vi først holder på, men etterpå føler jeg meg så utrolig sår og herja der nede. Klør og svir om hverandre. Bruker flere dager på å bli normal igjen... så det sier seg selv at det ikke blir sex flere ganger i uka for tiden...sukk. Har prøvd med canesten stikkpille og krem, men det skjer hver gang vi har sex likevel.. SKikkelig fortvilt, for vi har egentlig det veldig fint seksuelt nå som kroppen min er så frodig og flott ! Noen som har gode tips ? (gulp, tror jeg signerer med anonym jeg...litt flaut !) .............
Jonas-mamma'n Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Jeg gleder meg ikke til å ha sex lenger....gruer meg heller!for det første har jeg mistet all lyst, og så er jeg veldig tørr...så det ender alltid opp med at jeg blir sår og får små rifter som svir som et helvete. og så blir jeg veldig "vondt" i magen (sikkert livmora)etterpå.... tragiske greier det her!vil så gjerne, men får det ikke til:) har dessuten opplevd at det er vanskeligere å få orgasme, og hvis man får, så kommer det bare halvt....flere som har den opplevelsen?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Prøv å bruk baby-olje i stedet for glide krem. Jeg syns i alle fall det svir mye hvis jeg bruker sist-nevnte. Dere kan jo kose sammen uten at han er "i" deg - sikkert lurt å finne noen andre alternativer for kos, siden du ikke har noen positiv opplevelse av det nå.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Eg har det akkurat slik som du beskriver. Skikkeleg smertefullt inni skjeden etter sex. Men eg har merka at det blir litt betre dersom samnbu. ikkje får utløysning inni meg. Ikkje kan eg forstå kvifor... Men vondt gjer det uansett.
LillianS Skrevet 17. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. september 2006 Så bra at det ikke er bare meg dette gjelder. Vi får bare prøve baby olje isteden for glide middel , kansje det hjelper... Man er liksom nødt til å prøve det meste. Kan jo hende det blir bedre bare jeg blir kvitt denne soppen også =) Takk for svar =)
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Jeg ville for all del ikke ha prøvd babyolje, har erfaring med at den ødelegger alt av naturlig miljø inne i skjeden.. med det resultatet at jeg får (enda en) soppinfeksjon av hele kosen. Lurer nesten på om ikke sæden også forstyrrer miljøet der nede.. ? Jeg får iallefall veldig lett ubalanse i miljøet der nede når jeg er gravid.. Viss ikke glidekrem funker, ville jeg heller prøvd rå eggehvite. Leste tips om det på pernille.info, og har prøvd det en gang. Funket veldig fint, lignet mye på min egen væske. Det som er dumt er at man må lage istand egget på forhånd... hehe, ikke mye spontan sex med andre ord! Kanskje en idè uanset, for de som sliter med ømfintlig inneklima i svangerskapet !! klem fra anonyme meg... (tør ikke signere med nick )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå