Gå til innhold

Bekkenløsning


Mira*

Anbefalte innlegg

Hei jenter.

 

Jeg har et spørsmål angående bekkenløsning i starten av gravititeten. Jeg har forferdelig vont i begge hoftene/lysken. Vont når jeg reiser meg opp og går i trapper. Smertene har vart i en uke nå. Har lest at det går an i få bekkenløsning allerede de første ukene. Er det noen som har erfaring med det?

 

Har aldri vært gravid før, og vet ikke hvordan det kjennes ut. Noen som kan beskrive hvordan det er å ha bekkenløsning?

 

Jeg vet enda ikke om jeg er gravid. Har IKM om to-tre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Mira.

 

I forrige svangerskap ble jeg sykemeldt fra jeg var 8 uker på vei.

Så det er som du sier; noen kan få det beldig tidlig.

 

Smertene kjentes for meg som jeg hadde en ring rundt hofter og rygg.

Det strålte nedover bena. Til tider (spesielt et stykke ut i svangerskapet) måtte jeg få hjelp til å komme meg ut av sengen o.l. Det er akkurat som om man stivner.

 

Det som hjalp for min del var bassengtrening for gravide.

Man føler seg vektløs og avlaster bekkenet i varmt vann.

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Store meg og lille my.

 

Tusen takk for svar. Din beskrivelse av bekkenløsning er akkurat slik jeg kjenner det. Men det virker litt rart å skulle få det allerede i femte uke. Må nok vente noen dager for å finne ut om jeg virkelig er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Da er vi i samme båt. Hadde første dag i siste manstrasjon 14 august og har ennå ikke fått positiv test....

 

Lykke til med testen når tiden er inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk mistanke om at jeg var gravid pga. bekkenløsningssmertene..først etterpå så tok jeg test som var pos.

Så jeg har nok også fått bekkenløsning med engang.. hos meg er det mest vondt i korsryggen foreløbi,kjenner litt i hoftene også,vondt å gå/trå skikkelig,så til tider så vagger jeg endel..( er vel bare 9-10 uker,eller noe sånt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...