snøfilla - mamma til 2 Skrevet 17. september 2006 #1 Del Skrevet 17. september 2006 Har du en fin søndag? Jeg skulle egentlig jobbet litt (er i skoleverket, så det er ofte noe å gjøre i helgene), men måtte inn her en tur først:-) Noe nytt? Har TR kommet enda, eller går du hormonell og deppa rundt og venter på at blødningene skal starte? I dag er det 4 uker siden jeg beg. å spotte og forsøket gikk i dass - nesten litt trist at tida går så fort, men godt at jeg stadig nærmer meg nytt forsøk. Har lurt litt på å be om "kort regime" denne gangen sånn at jeg slipper å produsere så menge egg. Var vel nesten overstimulert denne gangen (16 egg som gav mye mageplager etter uttak/innsetting), og i og med at eggen mine ser "rare" ut får jeg jo aldri noen på frys... Har mye mer lyst på få egg med god kavlitet enn mange rare egg. Vet ikke hva Riksen kommer til å si, men merker jeg er klar for å prøve noe "nytt" denne gangen:-) Vi høres vennen, ha en fortsatt fin dag:-) Klem&klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 17. september 2006 #2 Del Skrevet 17. september 2006 Heia vennen ) Ja vi har hatt en kjempefin dag ) Jeg, samboer og gutten vår har vært på skogstur med sekk med mat og drikke! Utrolig koselig. Sønnen vår lekte seg og vi drakk kaffe og spiste sjokolade og skravla! Setter sånn enorm pris på disse stundene -på det jeg har- særlig med alt som skjer, både med meg og med dere, folk rundt oss. Føler meg heldig tross alt. Og minner meg selv på det hele tiden ) Du har mye å glede deg til vennen!! Etter skogsturen har vi fått rydda skikkelig rundt huset og tatt vekk visne blomsterkasser etc. Så nå kan vi vel si at sommeren definitivt er over. Greit nok det. Jeg har ikke begynt å vente på mensen helt enda. Det tar nok minst 4 dager. Hun på St.Olav regnet det som jeg skulle få mensen på mandag. Jeg fikk litt angst og spurte hva som ville skje hvis den ikke kom. Måtte jeg avbryte da? Men da sa hun heldigvis at "er jeg med, så er jeg med". Forsinkelser må man regne med. Så det var godt å høre. Når man venter på mensen kan man være sikker på at det blir tull. Er det ikke ironisk? Nå har vi gått i årevis og håpt at mensen IKKE skal komme, men når vi VIL den skal komme, ja....*stønn* Skjønner at du blir frustrert over at syklusen ikke er helt i rute, men jeg tipper den stabiliserer seg. Tror ikke det blir mye kluss etter bare en hormonkur. Er jo litt redd selv, etter hele 4 hormonkurer på 10 mnd, så er det ikke rart kroppen slår litt krøll på seg... Når det gjelder det du spør om i innlegget lenger oppe, så har jeg også kjent stikkinger i eggstokkene (eller en slags "smerte" på siden) etter endt forsøk. Jeg er også bekymra for at noe blir ødelagt eller noe, men jeg tror egentlig det i de fleste tilfeller "bare" er kroppen som stabiliserer seg etter mange hormonsvinginger. Kanskje det er lurt av deg å bestille "kort regime"på neste forsøk? Kanskje du skal lufte det på Riksen og høre om det har noe for seg? Iallefall om det ikke er sjanse for å få egg på frys, så er det ikke vits å ha så ufattelig mange egg. Man skal jo bare sette inn ett, eller to i allefall. Men har de sagt noe om at det er fare for å få "rare" egg neste gang også? Du har heller ikke nevnt noe ifht å bytte medisiner...? Mange spm her .o) Ønsker deg er riktig fin dag videre snøfilla. Skjønner at det er slitsomt i skoleverket. Som ped.leder er det også myye planlegging, og det blir alltid gjort etter at min sønn er i seng. Mye kveldsjobbing her og ja ) Vi snakkes!! Klemmer i fleng fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/#findComment-6346792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 18. september 2006 #3 Del Skrevet 18. september 2006 *Dytter denne her litt* ellers forsvinner den vel ut av siden innen dagen er omme ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/#findComment-6354409 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 18. september 2006 #4 Del Skrevet 18. september 2006 Mye *dytting* her i dag! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/#findComment-6360024 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Del Skrevet 19. september 2006 Hei igjen! Jeg har vært på overnattingstur med noen elever og er utslitt etter ei natt med mye bråk og lite søvn. Liker egentlig å være på tur i skogen, men denne gangen ble det i meste laget... Mannen kommer fra rype-jakt i dag, skal bli såååå godt å få ham hjem:-) Tida mellom forsøk er skikelig vakum. Det er jo forsåvidt deilig å kunne leve som normalt og trene, drikke, stresse og ha sex akkurat som det passer meg, men så vil jeg så gjeeeerne komme igang igjen også, så jeg blar i kalenderen og teller fram og tilbake. Men uke 46 kommer ikke noe kjappere av den grunn... Riksen har ikke sagt noe om at de tror de kommer til å hente ut "rare" egg neste gang også. Men med ingen IVF-befruktning i april, og disse rare flekkene i august, har jeg ikke store forhåpninger til eggkvaliteten. Trøsten er at lab-dama som var med på innsettingesa n at hun hadde sett sånn egg før og vært med på at kvinner både ble gravid og fikk friske barn, så vi må bare krysse fingrene. Men i og med at Riksen er så gjerrig på fryseren sin har lite håp om fryse-egg. Håper du har ei fin uke og at du klarer å motivere deg fram mot nytt forsøk. Høres lurt ut å fortsette sykemeldingen, ved neste forsøk skal jeg også være skikkelig egoistisk og ikke tenke jobb jeg heller:-) Klemmer fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/#findComment-6373874 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lenn* :-)) Skrevet 20. september 2006 #6 Del Skrevet 20. september 2006 Hei snøfilla. He he...overnattingstur med skolebarn ja....Hi hi. har selv vært med på overnatting både for 6-åringene i barnehagen og for SFO. Kan ikke si man er uthvilt etterpå!!! Mye "masing" men det er da gøy for barna iallefall.... *gjespe gjespe* Skjønner godt at du teller uker og dager, tror du er i godt selskap ;o) På det tredje skal det skje vet du, dette skal nok gå rette veien ) Alt kan skje - kanskje du får mange fryse-egg. Ingen som vet enda:o) Jeg fikk mensen i går så nå har jeg bestilt UL til neste fredag og så blir det innsetting i uke 40 om alt går som det skal. Vi har jo bare 2 på frys igjen, så jeg må vel manne meg opp til å argumentere for to egg inn.... he he det var jo så lett sist ;o) Tji hi. Not. Var på jobben og leverte SM i dag og jeg er rå-heldig og har verdens beste sjef ) Rett og slett. Alt det hun sa var bare så fint sagt. Klarer ikke gjengi alt nå, men at jeg alltid er velkommen, at alle savner meg og at jeg må ta den tid jeg trenger og at det er NÅ jeg må gjøre det. Alt hun sa indikerte bare at hun FORSTO. Jeg satt jo selvfølgelig og sippa..... Har vært ganske sterk etter dette forsøket,men er det ikke rart hvordan noen mennesker "får deg til" å gråte? I positiv forstand altså? Det er bare "noe" med henne som er så tillitsvekkende. Godt å få snakka med henne iallefall. Ett "problem" ute av veien. Ikke godt å ha dårlig samvittighet, men det har jeg IKKE nå. Og det bør forøvrig ingen andre ha heller. Dette angår en periode av vårt liv, og som lederen min sa, vi har nok av jobbedager foran oss i framtiden!!!!! GODT SAGT. Syns det er lurt av deg å tenke på deg selv neste gang. Ta det med ro og ta vare på kropp og sjel. Vær skikkelig opptatt av deg selv rett og slett ) Ønsker deg en strålende dag snøfilla!! Stooor klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6344610-hei-lenn/#findComment-6382725 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå