Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Av 72 stk her inne som har svart på hvor gamle vi er. ble gjennomsnittsalderen 27 år ) Synes det var en fin alder. Har på en måte hatt på følelsen en stund at det bare er "småunger" her.
Gjest Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 hele 31 jeg... 32 neste mnd... hehehehe
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Hva mener du med småunger da? Er vel positivt at det finnes noen som er ganske unge her vel?
Tommage♀♂ Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Reagerte også litt på det..! Definér en småunge da HI? Og hvor gammel er du selv? En olding?
Gjest Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Syns det er fler unge her jeg, virker sånn. Er like normalt å få barn i 18-20års alderen som i 30 årene... å man er da ikke en småunge om man er 18?? Syns heller det er drøyt med de som ikke får første før etter de er 30 år jeg... Unge mødre er bare fint;)
Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Jeg er vel en "småunge", er 22... Og du'a HI? Gæmlis mellom 30 og 40?
Mayflower *26.03.07 <3* Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 OK, godt voksen med andre ord. Det må da vel være plass til alle dyr i arken!
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 er kanskje ung ja men ser ikke på meg selv som en unge med en sønn å en jente på vei..21 år! men jeg bør vel flytte til ung å gravid??er det det som er hintet?
Bridy og lille øks med umbrako Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 Jeg er 23, den mest ideale alder å få barn sa jordmor.
Loveangel Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 SMÅUNGER????? Jeg er 25år og venter nr 4....
Mamma til 3 <3 Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 Jeg er vel hvertfall en småunge da,som er 19 om noen få dager og er gravid med nr2? =)
Mrs. Bouquet Skrevet 17. september 2006 #13 Skrevet 17. september 2006 Ja du Butterfly:o)Med spire i magen var vel det en kan definere som småunge i dette tilfellet. Ikke at det er min oppgave, men jeg definerer de som får barn før de er 18 år for unge. Men syns kansje det er litt mye fokus på dette med alder. Så lenge en er moden til å ta seg av og oppdra et barn, er alderen helt perfekt. En bør i utgangspunktet være ferdig med den mest omveldtende og dramtaiske ungdomstiden, og helst ha hatt seg inntekt eller utdannelse før en planlegger barn. Alt i alt synes ingen har rett til å si hvilken alder som er best, alle har forskjellige forutsetninger.
Gjest Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 Tror ikke jeg ville hengt meg opp i ordet små unger. Hvis man ser på alderen så er vel kanskje jeg også det, er 20 år. men om noen mener jeg er det så er det helt greit, bryr meg ikke. ung eller gammel, har ikke så mye å si så lenge man er voksen nok i hode til å ta av seg barnet. Hvor voksen man er kan man ikke finne ut av alderen, det er så utrolig forskjellig. jeg har alltid vert ett hakk lengre når det gjelder hvor moden man er, enn mange andre på min alder. Jeg abselutt ikke vont av at jeg er for ung, for det VET jeg at jeg ikke er:) Så hvis man er klar for å få ett barn og voksen nok(gjelder ikke alderen), så er det berre å sette i gang så lenge man klarar å forsørge barnet:D
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 bra sakt Tryne_31.12.06
☆3SMÅTROLL☆ Skrevet 17. september 2006 #17 Skrevet 17. september 2006 Små unger var ikke pent sagt, vet ikke hva du har imot de som får barn når de er unge? kanskje du selv angrer på at du ble gravid i din alder?! Jeg føler meg ikke som en små unge! er 20 og venter nr 2, min sønn har det kjempe fint, og vi er ansvarlige og sørger for alt han trenger, blir for dumt og kalle oss små unger! finnes sikkert noen som har blitt gravide som har vært for unge men kanskje ikke selve alderen var for ung men at de var for unge mentalt?! og tro meg! det er mange som har vært alt for gammle for og sette barn til verden! de orker jo ikke leke med ungene sine engang!!!!!!!!
mary*venter?*21.02.07 Skrevet 17. september 2006 #18 Skrevet 17. september 2006 jeg er selv 23 snart 24 å venter min første,hørte en gang at man er ikke voksen før man selv indrømmer å være barnslig,men det viktigste er vel at ungen har det bra og ikke hvor gammel foreldrene er???
Bellen Skrevet 17. september 2006 #19 Skrevet 17. september 2006 Hm, kremt, Mayflower. Jeg er 31 så jeg er nok med på å trekke snittet opp, men vil ikke bli kalt gæmlis for det!
samboer87 Skrevet 17. september 2006 #20 Skrevet 17. september 2006 jeg er 19 år og gravid blir 20 d året ungen blir født=) føler meg i helt perfekt alder=) pappan er 24 og blir 25=)
ARK79 Skrevet 17. september 2006 #21 Skrevet 17. september 2006 Jeg er 26 år, og blir 27 før knøttet kommer. Føler meg akkurat passe gammel. Det er kanskje ikke så rart, for gjennomsnittlig er førstegangsfødende 27 år i Norge. På den annen side tror jeg man automatisk føler seg gammel nok når man føler seg klar for barn, og den følelsen er det ytterst individuelt når man får. Takke meg til en trygg 20-åring med selvinnsikt framfor en 35-åring som aldri tør eller vil bli voksen nok til å ta ansvar for andre enn seg selv!
goytil Skrevet 17. september 2006 #22 Skrevet 17. september 2006 Jeg fikk min første når jeg var 22 og jeg syntes ikke det var for ungt.. nå blir jeg 26 tre dager etter termin på nr tre.. jeg synes vel det er som mange sier.. er man mentalt klar til og ta seg av barn er det vel samme hvor gammel man er.. jeg synes det er litt trist med de som venter til de er over 30 før de får barn bare så de kan leve livet og alt det der.. man kan da leve livet selv om man har barn eller??
gutt07<3spire*i*magen<3 Skrevet 17. september 2006 #23 Skrevet 17. september 2006 småunge??? føler det ikke sånn akkurat.. jeg er 19 år, blir 20 etter babyen er kommet.. jeg er til og med gift! er ikke akkurat småunge nei!!
Tjorven:-) Skrevet 17. september 2006 #25 Skrevet 17. september 2006 Hver alder, sin sjarm, kanskje? Jeg skal ikke sette meg til dommer over når det passer å få barn, ung eller godt voksen, det får enhver bestemme helt selv! Noen blir klare før enn andre, og noen finner han de ønsker å få barn med før enn andre. Jeg fant min kjære da jeg var 22 år, og ikke lenge etter på kastet jeg p-pillene, det var vi enige om! Planen var to tette og så en liten pause før 3. mann, skulle være "ferdige" med fødsler da jeg var i overkant av 30 år. Fin plan ikke sant? -men... ting går ikke bestandig etter planen... Nå er jeg endelig gravid, 32 år gammel, vegen har vært lang og vond og dyr, men nå er vi vi gang! Vi gleder oss enormt over miraklet som vokser i magen! -mars kan ikke komme fort nok :-) Sånn som dere unge føler dere uthengt og sett ned på, av de som kritiserer unge mødre, sånn får noen av dere unge mødre meg til å føle meg. Er det trist og tragisk at jeg ikke får barn før jeg er 32 år? -jeg er hoppende glad for endelig å ha fått det til jeg! Syns vi skal forsøke å vise takhøyde her inne, for alle gravide skal jo innom og gjennom 2. trimester, både 20åringer og 40åringer! Hilsen fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå