Gå til innhold

Fortsatt litt forvirret... :S


babyboyღaug07

Anbefalte innlegg

Har testet flere ganger i löpet av de siste 10 dagene, og jeg har fått både negative og svakt positive tester.

De som er "positive", har fra helt svaaake blitt sterkere og ganske så synlige.

Testet positivt BARE med morgenurin, når jeg har tatt test på ettermiddag el kveld så har den värt negativ, altså hvis jeg holdt meg mindre enn 5-6 timer så har testen värt negativ..Testet en gang med CB men den slo ut negativt, dette var for ei uke siden, men det var "gammel" urin som hadde stått i flere timer, vet ikke om det har noe å si..

 

Har hatt en del kvalme, men mest på kvelden, trodde liksom at gravide hadde morgenkvalme..

Fortsatt uggen, oppblåst, ömme bryst, halsbrann, sureoppstöt, sulten ofte,mensmurringer nesten daglig, klarer ikke å ligge på magen, kjennes ömt, (ikke vondt).

 

Bestilte time hos gynekologen, men skal dit först om en måned :(

Jeg holder på å bli gal...denne uvissheten er forferdelig...

Tenker mye rart, kanskje jeg er gravid utenfor livmoren, kanskje jeg ikke er gravid i det hele tatt..Hvorfor fikk jeg svakt pos med strimler men CB slå ut negativt..Ufff.....Det skal ikke väre enkelt nei...

 

Godt at jeg jobber lange dager, slipper å tenke på det så mye som jeg hadde gjort ellers...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk negativ cb-test dagen etter ikm (morgenurin).

5 dager etter ikm tok jeg en test hos legen, den var kanskje positiv. Hele 8 dager etter ikm fikk jeg den første positive testen.

 

Kan du ikke levere en urinprøve hos fastlegen din, så kan du få svar i løpet av 10 min, eller det er enda bedre å be de om å ta en blodprøve for å måle hcg-nivået i kroppen din. Det tar noen dager å få svar, men du slipper å måtte vente en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan selvfølgelig være flere årsaker, men det kan være du er en av de som produserer stoffet hcg sent. Det er ikke farlig og ikke unormalt, men det er mengden hgc som avgjør om testene slår ut eller ikke.

Testene fra CB er "strengere" altså krever større konsentrasjon enn andre, så det kan være hele forklaringen.

 

Men en måned, det var lenge å vente - prøv å få deg en time litt raskere enn det. Har de ikke der du pleier å gå, så prøve deg andre steder, Volvat eller Omnia, f.eks. Litt dyrere, men kanskje verdt pengene å slippe å gå slik å lure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syklusen min har värt berg og dal bane de siste månedene så jeg har ikke peiling når jeg kunneha blitt gravid, mistenker likevel at jeg hadde EL rundt 23-24 august, pga EL lignende smerter og hvitt slim.

 

Det er stor pågang til gynekologen min og jeg var faktisk satt opp til 1 nov men jeg var der og klaget og de klarte å flytte timen litt för.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen min tar ikke graviditetstester, var hos han den 28 august og da fikk jeg beskjed at jeg måtte dra på apoteket og kjöpe en test..

 

Blodpröver var ikke aktuelt heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes sært ut, men det er vel forskjellig praksis rundt omkring.

 

Jeg synes bare det høres helt forferdelig ut å skulle vente en måned på å få svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det tro meg...

Blir så oppgitt..

Spes siden jeg har hatt rotete syklus..

Vet jo ingenting..

Dumt at jeg må vente så lenge, det er uvissheten som er verst..

 

Men kan jeg få strek på testen uten at det finnes hcg i urinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du skal ikke kunne få positiv strek uten at det er hcg i urinen. Du sier at du har en rotete syklus. Hvor store variasjoner har du hatt? (lengste og korteste mener jeg) Og hvor lenge er det siden forrige mens? Jeg har også litt variasjon i syklusen min. Varierte mellom 25 og 29 dager. Der for ventet jeg til over dag 30 før jeg testet meg, og fikk da en tydelig strek med CB. Hvis du har gått mer enn 10 dager over ikm vil jeg si at du må være gravid, så sant du ikke har enormt store variasjoner i syklusen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lege hadde sagt; at etter 14 dager (etter venter menstrasjon) skal testen lå ut positivt, så det er jo lov å håpe om man må vente litt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...