Gå til innhold

Uff, jeg blør igjen...


Umpa-Lumpa-Tykk rundt rumpa

Anbefalte innlegg

Ikke masse, kommer litt utvannet rosa men av og til noe rødt. Er kjempe redd for at jeg holder på å miste nurket mitt. Er 9 uker og 6 dager på vei. Dette er så slitsomt og ikke vite hva som skjer... Noen som har opplevd noe av det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, hei

Usjda, det er aldri greit når det blør slik. Jeg har ikke opplevet det selv, men har sett flere skrive om dette her. Både de med mindre blødninger som du skriver om, og de som har fått store blødninger underveis.

Så det er visst ikke unormalt, og det trenger ikke være farlig.

Men jeg har virkelig stor forståelse for engstelsen og hadde jeg vært deg hadde jeg nok insistert på å få en kontroll med ul for å se at alt er bra. Det var en som skrev at gravide som blør har krav på/skal raskt inn til kontroll med ul, så ring på legevakta og ikke gi deg om de prøver å bagatellisere det.

Jeg håper og tror at alt er helt fint med deg og magen, men det er godt å få sett på en skjerm at hjertet banker og alt er normalt. Krysser fingrene for deg og nurket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tilsvarende blødninger når jeg var 6 uker. Var selvfølgelig kjemperedd for at noe var galt, så gikk til legen og fikk time til UL på Bærum sykehus.

 

Alt var bare bra med den lille, og legen sa at det er vanlig med små-blødninger i starten fordi morkaken holder på å feste seg.

 

Det er også vanlig at man kan blø litt etter sex.

 

Håper alt er bra med det lille nurket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blødd masse men alt har gått bra. be legen om tidlig ul hvis du er bekymret eller ta deg råd til en privat. Blødninger er kjempeskummelt når man er gravid, men det går ofte bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også blødd litt og har selvsagt vært bekymret. Snakket med legen min om dette, og hun sa at det kommer av at skjeden er veldig hoven de første 3 månedene av graviditeten. Dette gjør at man lett kan få blødninger, feks etter sex eller hvis man presser mye når man går på do.

Jeg har, som følge av graviditeten, fått treg mage, og må alltid presse mye. Så jeg antar at det er grunnen til mine blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) man blir så utrolig sårbar når ting virker rart. Godt å få god tilbakemelding som det dere gir meg. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet det er skummelt med blod når man er gravid... Da jeg gikk gravid med mitt første barn blødde jeg 3 ganger (5 uker, 9 uker og 12 uker ca) Var en vanlig menstruasjon men lite blod... Blødde i noen dager... (da jeg egentlig skulle ha mens)

 

Legene sa det var normalt, men jeg fikk UL bare for å forsikre meg selv om at alt var bra...

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...