Gå til innhold

Massasje i korsryggen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt og lest at man ikke skal ha massasje på korsryggen når man er gravid. En venninne fikk vite dette da hun skulle ha rygg/nakkemassasje. Men det massøren hadde sagt var at når det nærmet seg termin så kunne hun komme tilbake å få dyp massasje i korsryggen for det kunne veldig ofte sette igang fødselen. Hun forklarte at det var veldig mange soner i korsryggen som gikk direkte til livmora, derfor var det farlig å massere der tidligere i svangerskapet.

Er det noen andre som har hørt om dette? Er det noen som vet om hodet må være festet før man kan ta en sånn massasje? Kan det være ubehagelig for babyen???

Fikk jo veldig lyst til å bli massert selv en uke eller to før termin......Begynner å bli litt lei denne store magen.......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på..... Hadde nemlig tenkt å bestille en massasjetime fordi jeg er så stiv og trett i ryggen, spesielt i korsryggen. Jeg har 3 uker igjen til termin!

Håper noen kan komme med råd :-)

Skrevet

Oj, sambo trykker å masserer meg i korsryggen nesten hver dag nå!! Det er jo fordi det verker noe sinnsykt!! Håper det ikke er farlig, men har nå 3 uker igjen snart!! =)

Skrevet

Jeg går til modningsakupunktur og hun masserer dypt i korsryggen for å påvirke nervene som er knyttet mot livmor...hun sa også at hun ikke ville gjort dette om jeg var tidlig gravid, men siden jeg er å regne som på termin så var det bare bra...

Det er nok noe i det at dyp massasje i korsryggen kan påvirke noen nerver ja!!

Skrevet

Oj da skal jeg jammen bestille en massasjetime jeg også!!! Har en uke igjen til termin, ryggen verker og jeg er kjempeklar til å føde......Får håpe det setter fart på sakene da!!

Skrevet

Jeg har termin om mindre enn en uke og min kiropraktor gir god massage og viser ting som min kjære kan gjøre for å underlette fødsek. Dødsdigg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...