Sweet tooth Skrevet 17. september 2006 #1 Del Skrevet 17. september 2006 Hei, jeg har uheldigvis fått feber (derfor jeg ikke får sove....) Har lest at det er uheldig med høy feber når en er gravid, særlig tidlig i svangerskapet. Jeg er ca. 7 uker på vei. Er det noen av dere som har spurt legen deres om når en skal ta febernedsettende? Regner med at dersom en f.eks. holder seg under 38,5 så er det greit...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heihvordetgår Skrevet 17. september 2006 #2 Del Skrevet 17. september 2006 Jeg fikk beskjed av legen om at det eneste smertestillende gravide kunne bruke var Paracet. God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sweet tooth Skrevet 17. september 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 17. september 2006 Har fått over 39 i feber og har tatt 1,5 paracet i løpet av dagen... er det noen her som har snakket med legen sin om hvor mange paracet en kan ta i løpet av et døgn når en er gravid i 7 uke? Vil jo selvfølgelig ta minst mulig, men er jo ikke så bra å få for høy feber, heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til 3 skjønne Skrevet 17. september 2006 #4 Del Skrevet 17. september 2006 Du kan ta opptil 4 gram paracet pr dag når du går gravid. Det er jo 8 stk. pr dag. I følge fødselslege på Ullevål sykehus. Det er bedre å ta paracet for å få ned feberen. Er du overopphetet blir barnet det også! God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 17. september 2006 #5 Del Skrevet 17. september 2006 Er du sikker? Vanlig dosering pleier å være 1-2 tabletter opptil 3 ganger i døgnet, altså 3 gram totalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 17. september 2006 #6 Del Skrevet 17. september 2006 Professor ved kvinneklinikken ved Rikshospitalet sier i A magasinet fredag: "Gravide kan ta paracetamol i vanlige doser." Jeg antar at vanlige doser er det som står oppført for voksne på pakken. Legen min sa også at paracet er helt ufarlig når man er gravid. Ta to i gangen, det er bedre enn om du tar en og den ikke virker, og så en til (kan være skadelig for nyrene). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 17. september 2006 #7 Del Skrevet 17. september 2006 Er ikke 1-2 tbl opptil 3 ganger vanlig dose? Har ikke pakke liggende, men.... Trodde jeg kunne dette. He he. 4 gram må vel være mer enn anbefalt, og det bør vel gravide ikke ta. Og ja; det er mye bedre å ta 1 gram med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til 3 skjønne Skrevet 17. september 2006 #8 Del Skrevet 17. september 2006 Da jeg gikk gravid sist, fikk jeg beskjed av en fødselslege på poliklinikken på Ullevål at jeg fint kunne ta 4 gram om dagen! Det finnes faktisk folk som står på 4 gram paracet over flere år, så nei, ikke farlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 17. september 2006 #9 Del Skrevet 17. september 2006 Nei, men trodde ikke at de ga mer enn vanlig dosering til gravide. Har vært med på at pasienter med kroniske smerter (f.eks. cancer) har tatt 4 gram, men.. Men du har sikkert rett! Synes bare det hørtes mye ut for de med en liten i magen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 17. september 2006 #10 Del Skrevet 17. september 2006 jeg fikk beskjed om å ta parecetamol... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stirra ner 32+5 Skrevet 17. september 2006 #11 Del Skrevet 17. september 2006 Paracet inneholder paracetamol Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå