Gå til innhold

Hcg på dag 14??? Kan noen hjelpe meg??

*påveitilåbli4barnsmamma*

Anbefalte innlegg

hei, vi satt tilbake 2 egg på riksen 3/9 og nå er jeg gravid med 1 eller 2 barn... på dag 14 måltes hcg´n min til 248. Så på en tabell at gravid med 1 barn hadde en høy Hcg på 119, men jeg har jo det dobbelte. Finnes det noen tabell for nivå i hcg for tvillinger? Noen som kan hjelpe meg?

Fortsetter under...

Vet ikke om det finnes en tabell, gjør det sikkert et sted.....

Jeg testet på hcg etter 10 dager og da var den 549,dag 17 var den økt til 9000.

Men jeg har testet skyhøyt på hcg hele veien nå og ligger 3 ganger høyere enn normalt for tvillinger (det var i uke 16 på trippeltesten)så jeg har kanskje et naturlig høyt nivå.

Så du har nok en høy hcg....spennende..... når skal du på UL???

Jeg var etter 4 uker og da så vi to sekker...etter 6 uker....2 hjerter....

Lykke,lykke til!!!!

hei, og takk for svar. Vi skal ha ul i uke 8. jeg er 4+2 nå... da sa at du hadde 549 på dag 10. regner du fra innsettingsdagen da?

Har en så ekkel følelse nå i dag... Våkna kl 05.30 i natt med skikkelige mens-smerter... gikk på do, men ingen mens. Satt inn crinonen som jeg kunne få bruke til uke 8, og alle smerter forsvant raskt. Hva er dette? vil jeg miste da jeg slutter på crinonen? Er så redd.

Dag 10 var etter innsetting ja. Jeg hadde også mens-smerter og var oppe mye om natta de første ukene, og trodde at nå går det galt....Hadde litt blødninger i uke 8 også, men alt var normalt der inne hele tiden.Jeg gikk på progestron, men tror crinonen gjør samme nytten.Tilfører kroppen gravid hormoner. Hadde mye "mens-lignende" symptomer da jeg gikk på medisiner og sluttet etter ca.14 uker. Du skal ikke være redd for å slutte på medisiner når legen sier at du skal. Du kommer ikke til å miste pga av det.....vil i såfall være en annen grunn.

Men du, prøv å tenke positivt, at dette SKAL gå bra....

Vet at det er kjempe vanskelig...selv om jeg er 23 uker har jeg dager hver uke der jeg tviler på om det kommer til å gå bra til slutt.....

kan du ikke evnt ta kontakt med legen din å spørre om du kan få en tidligere UL. Vi kunne som sagt se hjerter etter 6 uker.

Kanskje du roer ned litt hvis du ser at det er en spire eller to der inne.....det hjalp litt for meg......

Si at du stresser og er så redd, da kommer du nok inn.

En ting jeg har lært i de 3 årene vi har holdt på er.....IKKE å ta nei for et nei, før jeg har fått det som jeg vil.....

Høres sikkert litt kyniskt ut, men det er jo vår kropp og våre tanker.......

Og det funker å stå på ;) ;)

Hold oss oppdatert....

Varm søndagsklem

tusen takk for svar igjen bbk&2småspirer. Joda, prøver å tenke positivt, men blir så redd når jeg våkner av smerter, og tenker at nå er det kjørt liksom. Vi er jo i systemet, og ho satt meg opp til ul i uke 8, altså neste mnd. Ja det hjelper nok å få se noe lite der ja, som man ser er levende. Klart dere skal bli oppdatert;-)

klem

• 3 uker senere...

Annonse

Hei Eifos.

Gratulerer med graviditeten!! Så på ass.befr. at du var en av de som testa positivt, kommer derfra selv også.

Jeg er 23+4 i dag, og gravid med to perfekte tvillinggutter (",)

Mitt hcg-nivå på dag 14. var høyt, det var 1178. Hadde en SA i mars, da var det kun ett lite foster der, og da var nivået mitt på 173 på dag 14.

Smerter i livmora, lyske og magen er helt normalt, jeg har det i perioder enda. Det kommer av at ligamentene, trådene som holder livmora oppe, strekkes. Og at livmora i seg selv vokser.

Lykke til videre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...