Gå til innhold

Hva skal stå i brevet man skal ha med på sykehuset?

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte jeg skulle sette meg ned å skrive det brevet man skal ha med når man skal føde, og jeg lurer liksom litt på hvordan man skal starte/formulere et slikt brev, og hva et sånnt type brev skal inneholde.

Hadde satt stor pris på litt råd å veiledning.

Fortsetter under...

Hei.

Jeg skrev dette i et annet innlegg, men det skader da ikke å gi det til deg også:

Det er vanlig å skrive et lite "ønskebrev" til fødeavdelingen som du tar med deg dit når du skal føde. Hva som skal stå i det er veldig opp til deg, men her er noen tips:

Jeg har valgt å føde med Lamaze-metoden, og forklarer derfor litt om hva Lamaze går ut på, og ber om en jordmor som kjenner til metoden dersom det er noen tilgjengelig. Har du tenkt noe på hvordan du vil føde? Skriv i såfall hva du har tenkt og hvordan du vil gjøde det.

Hvilke(/n) fødestilling du har lyst å prøve, f eks om du vil prøve å føde i basseng og lignende.

Du kan skrive litt om hvilken bedøvelsestype du eventuelt vil foretrekke hvis det skule bli nødvendig. Jeg ønsker så langt som mulig å føde uten bedøvelse, og dersom jeg skulle endre oppfatning underveis vil jeg ha noe som ikke hemmer riefølelsen. Derfor skrev jeg det.

Du kan skrive om dine tanker i forhold til klipp. Noen ønsker å gjøre det før det er nødvendig i håp om å minske skaden. Noen ønsker absolutt ikke klipp i de store hele så lenge det ikke er fare for barnet og derfor nødvendig. Skriv hva du tenker om det.

Ønsker pappa å klippe navlestrengen?

Ønsker dere å se morkaken etterpå?

Noen fødeavdelinger tilbyr et slags miniklyster. Ønsker du det?

Er det noe du er engstelig for? Noe de bør være oppmerksom på?

Ellers kan det være kjekt å skrive opp når første dag i siste mens var, og oppgi termindatoen. Du kan også nevne når du kjente første fosterbevegelser.

Det skulle dekke det meste, så vidt mitt minne kan huske.

Lykke til. :-)

Hei - det er ikke slik at man må skrive noe brev å ha med seg på syklehuset. Det er jo noe du selv velger om du ønsker, dersom du ønsker å gjøre sykehuset oppmerksom på spesielle ønsker/forhold, så lang dette kan la seg gjennonmføre på den avdelingen du skal føde på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...