Gjest Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Jordmora mi sjekket status i går og kunne konstatere at jeg hadde 3 cm åpning.... hun stripset og fjernet slimproppen. Etter det har jeg hatt maserier, men lite annet. Hva venter h*n på liksom ) ser ikke ut som om noe skal skje i den nære fremtid, men jeg kan vel ikke gå for alltid med 3 cm heller....kan jeg? noen som har blitt stripset uten resultat her? er veeeeldig frustrerende å vente på signaler fra kroppen om at noe skjer ja. Jordmora flirte litt til meg og sa at jeg nok ikke trengte time på tirsdag, men at hvis jeg dukka opp da og, så skulle vi prøve akkupunktur. Håper ikke jeg trenger timen da, men tar den hjelp jeg får jeg )
Gjest Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Ingen som vet hvor lang tid det kan ta????? går jeg i 2 uker til eller hva tror dere jenter? jeg er så spent!!!
Mamma`n til tre Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Hei!! Nå vet jeg ikke helt hva du mener med stripset!? men jeg må nok desverre si at man kan gå lenge med 3 cm åpning, det gjorde nemlig jeg...jeg var inn til jordmora rett før terminen husker jeg og da sa hun at jeg hadde 3 cm åpning og at jeg sikkert ikke kom til neste kontroll, men det gjorde jeg og neste gang også;o) jeg gikk faktisk ti dager over tida og enda da satte de det i gang på sykehuset. Slimproppen var gått lenge før termin på meg sist, og allerede da begynte jeg å vente;o( det er litt slitsomt og en psykisk belastning det å kjenne etter symptomer 24 timer i døgnet, og ikke minst alle tlf og spørsmålene "går du her enda?" "begynner du ikke å merke noe som helst?" ++ men ingen er jo like så det kan jo være helt annerledes for deg:o) Når er terminen din forresten? og masse lykke til )
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Hehe, antar at du mener at du ble strippet! Dvs at jordmor/gynekolog går inn med fingrene og løsner fosterhinnen rundt mormunnen. Jeg ble strippet tre dager over termin, da var legen ganske snar. Jeg blødde, og fikk sterke kynnere, og thats it. Hadde åpning på 2 cm. Skuff!! Da jeg var 9 dager over, var jeg hos en annen gynekolog. Hun understreket viktigheten av at legen foretar 10 runder med fingrene inni der. Det gjorde hun på meg, hun måtte stoppe opp mellom maseriene (som jeg hadde gått med i tre-fire dager). Men altså, ti runder - ganske ubehagelig, med veldig virksomt. Etterpå bar det rett opp på føden, og 10 timer senere var jenta mi ute!
Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 hi hi ja selvsagt strippet ja ) Har fått stripset på hjernen etter at en i familien måtte stripse et sår hehe huff. Jeg aner ikke hvor mange runder hun tok inni der, men følte det var mange nok :O/ Jeg har egentlig ikke termin før neste fredag så jeg har en uke igjen enda. Jeg er i grunnen forberdt på å vente en stund til, men når noen gjør noe som kanskje kan hjelpe blir en jo litt "rar" og går og kjenner etter hele tiden stort sett. Det hele blir altoppslukende. Kanskje hadde det vært bedre dersom hun ikke hadde gjort noe....?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Ja, en har lett for å bli litt fokusert på dette i denne tiden. Men bare slapp av, en ting er sikkert; babyen kommer ut en dag! Skal du flere ganger til jordmor eller lege, ja så be de ta en skikkelig stripperunde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå