Gå til innhold

Hvor lenge bruker barnet voksipose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på litt over 13 mnd og har arvet en voksipose. Denne er flere år gammel og tar veldig stor plass og er ganske tung. Har Brio Duo vogn..Bruker man voksipose når barna er såpass "voksne"? Burde vi vurdere en lettere variant? Er det i så fall noen som har forslag til hvilken type? Kan det holde med kun en skinnfell av et eller annet slag? Bobledresser er jo varme og barna skal jo ikke ut i 20 kuldegrader heller....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi brukte voksiposen fast fram til gutten var 2,5 år. Da trengte vi ikke å kle på han noe annet enn lue og votter hvis han skulle sove. Tok på han en jakke hvis han var våken og skulle sitte oppe. Men skal du likevel kle på henne dress, kan du like gjerne bare bruke en skinnfell og dyne.

Skrevet

Lillegutt sov i voksiposen sin til han var 2,5 år... Da sluttet han å sove på dagen... Jeg synes den er utrolig deilig, og lillegutt elsket å ligge i den. Han fikk den til ettårsdagen sin, ville ikke bruke den før, siden jeg synes en baby drukner i den... Absolutt å anbefale, den holder på varmen som bare det og du slipper å kle på bobledresser, sko osv, bare ta på en ullgenser og en lue... Deilig:-)

Skrevet

Hei, hei

Hvor lenge barnet bruker voksiposen er nok litt forskjellig. Mine barn brukte den så lenge de sov om dagen, fordi de da sov i vognen sin. De hadde den med og sov i den i barnehagen og. Vi har også brukt den masse når vi er på fjeller. Veldig grei i pulken. Her har vi den med på lengre turer fortsatt og min datter er nå blitt nesten 5 år. Hun har den i bunnen og kryper godt sammen i den hvis hun blir kald eller trenger seg en liten pause. Men det er jo hos oss. Vi sitter gjerne på den selv og, med et isolerende lag i mellom

Skrevet

gutten min er veldig lang og stor av vekst og brukte voksiposen i vel 2 år...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...