emica Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Er det skadelig å bruke nesespray under graviditeten? Jeg mener moderat bruk, og ikke mer enn 10 dager sammenhengende. Er 35 uke på vei.
supra-Embla kom 12.12 Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Jeg vet ikke om det er skadelig, m jeg har vært litt avhengig av sprayen, er i uke 30 nå. Har spray for barn sånn i tillfelle...
Gjest Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Vet ikke, men kanskje du kan søke opp på Felleskatalogen?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Hei, er 2 dager over termin og spurte på apoteket i dag da jeg ville kjøpe saltvann spray. Hun sa at er man potte tett kan man bruke vanlig nesespray også, men ikke lenger enn anbefalt på pakken. Jeg kjøpte saltvann jeg da.
Kanutten & småen + Lucia Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Jeg er kraftig forkjølet nå og var det en gang tidligere i svangerskapet også. Legen min sa jeg kunne bruke nesespray - men kun noen få dager og så burde jeg gå over til saltvann. Jeg er så potte-tett nå at saltvann ikke fungerer, må bruke saltvanns skylling og vanlig nesespray.
lykkeligmed3 Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Legen har sagt at det er ingen problem å bruke vanlig nesespray så lenge du holder deg innenfor doseringen som står på pakken. Selv bruker jeg barnesprayen, de andre svir så forferdelig i nesa..
Mamma28MedSpire Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Jeg var på apoteket og trengte nesespray. Fikk da beskjed om å kjøpe saltvanns-spray. De slo opp i den medisinboka og der sto det at vanlig nesespray ikke egnet seg for gravide :o/
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Hei, synes det er helt utrolig at så mange får forskjellige svar. Vi spør jo de samme fagfolkene, apotek og leger. Hmmmmmmmmmmmmmm Har selv brukt nesespray i 2 dager, da bihulene holder på å hoppe ut. Saltvann hjelper ikke.
anntin Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Det kommer nok litt an på merket, tror jeg... Har vært forkjølet nå i en uke og fikk beskjed av jordmor at det var bedre at jeg brukte nesespray og fikk puste enn at jeg gikk rundt og ble sliten fordi jeg var så tett. Når en går helt på slutten så trenger en ganske mye mere luft både inn og ut, så da veier det opp for den evt rissikoen. Men selvfølgelig må en følge henvisningen på pakningen.
Oktober2006_mamma Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Jeg var forkjølet tidligere i svangerskapet. Sammen med apotekeren fant vi en nesespray som var godkjent for gravide, så lenge man holdt seg til anbefalt dose. Kjent merke, men klarer selvfølgelig ikke å komme på det nå. "Nasa"-et-eller-annet. Kan brukes i alle retninger, dvs om man ligger eller står osv. spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 Et lite råd ;-) Stol ihvertfall på hva farmasøytene på apoteket sier, de er utdannet spesielt innenfor dette feltet samt at de bruker nok felleskatalogen mye mer en den vanlige lege...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå