Gå til innhold

Hvilke rettigheter gir jeg barnefaren.....

Gjest

Anbefalte innlegg

hvis jeg skriver han opp som far. jeg ønsker jo at han skal ta del i barnets utvikling, og møte nurket fra tid til annen. Men jeg vil ha foreldreansvaret alene, for han er voldelig, og jeg tør rett og slett ikke å overlate barnet til han alene. Men jeg lurer på om han kan forlange det, dersom jeg skriver han opp som far. HJELP!!

Fortsetter under...

Det kommer helt ann på, gjør han ikke barnet noe kan du ikke nekta han å ha samvær alene med barnet. Det første året minst kan du kreve å være sammen med de på samvær og ingen overnatting pga amming og fordi så små barn ofte blir engstelig når de er borte for lenge fra mor. Så du nevnte i et annet innlegg at han har en datter han ikke har samværsrett for, er det noe han velger selv eller er det pga at han er voldelig?

Annonse

Hei! Jeg er i noenlunde samme situasjon, måtte gå fra barnefaren tidlig i svangerskapet da han var voldelig mot meg. Tenker ufattelig mye på hva som skal skje fremover når det gjelder samvær osv. Jeg vil jo det beste for barnet, og det er jo å få treffe sin far, men jeg er UFATTELIG redd for at skal gjøre noe mot barnet. Han drikker veldig mye også. Foreldreansvar kan vel ikke barnefar kreve uten at mor skriver under på at det er greit, etter som det jeg har fått opplyst? Selv har jeg en ny kjæreste som gleder seg masse til lillegutt kommer i desember, og som gjerne vil være reservepappa. Hva gjør jeg i henhold til barnefar? Selv vet jeg hvem som er barnefar med 100 % sikkerhet, og skrev han opp som far ved første kontroll (da var vi ennå sammen). Å ikke navngi barnefar så lenge barnefar vet at han skal bli pappa er vel ikke så lurt, for han kan jo når som helst kreve en DNA-test så lenge det er mistanke om farskap. Å da er det hele styret tilbake igjen. Har ikke hatt kontakt med barnefar på 3 mnd. Noen som har råd til en forvirret og tankefull gravid? Hilsen meg:)

Eg ville absolut ikke gi an noe mulighet for å ha samvær Før du er 110% sikkert for at ingen ska skjer til babyen. Den første året har du mye kontroll over det som skjer. Og eg tro nok itte et år av å ikke la an ha samvær aleine ville an sikkert gitt opp då. Ikke ta den risiko. Er an mistenkt for å misbruke både mor og ungen i fra en annen forhold, så er det beste å holde igjen ungen. Det er ikke altid det beste at ungen for være me sin ekte mor/far. Og som du skreiv så har du jo en type som vil gjerne stille opp for deg. Så få tak i en advoktak, og heller fra råd fra an. Fortelle an alt som du har skrevet her så får du nok en god løsning =) Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...