Gå til innhold

Ny undersøkelse i går, moden og klar for fødsel i uke 32...

Stjernedryss m/2 skatter

Anbefalte innlegg

Ny cervix måling i går, da fant legen ùt at livmorhalsen var krympet enda mer og var bløt og moden. Kjente for sikkerhets skyld om det var åpning, heldigvis var alt lukket enda, men var ikke forberedt på å få høre det. Sist gang hadde jeg plutselig åpning i uke 34, får være forberedt på noe lignende denne gnagen også tror jeg. Andre i samme situasjon?Tungt å gå rundt å engste seg hele tiden :-(

Fortsetter under...

hei forstår at du engster deg og det er ikke godt.Jeg har tvillinger på 1 år og 8 mnd og dem ble født i uke 27+6.Alt gikk kjempebra uten en eneste form for komplikasjon.Ble lagt inn den gang på obsen i uke 22 da cervixen ble målt til 9mm,samme uke fikk jeg også 2 cm åpning.Jeg måtte ha strengt sengeleie i nesten 6 uker før dem kom.Så frykt ikke du dette går bra,og skulle barnet komme går det bra også.Det er mest kritisk før uke 28Jeg er gravid nå og det er helt nytt og selv spekulerer jeg på om det blir nok en prematurfødsel?Men jeg er ikke så bekymret for det er en fantastisk innsats dem gjør med for tidlig fødte barn..Lykke til

Jeg hadde kort og moden livmorhals i uke 26 ved forrige svangerskap. Lå 3 uker på sykrhus, og fikk beskjed om å ta det veldig med ro når jeg fikk komme hjem. Ble selvfølgelig sykemeldt resten av svangerskapet. Det hjap meg, og jeg fødte ikke før i uke 37.

Tusen takk for svar begge to. Nå er jeg akkurat 33 uker på vei, puh :-)

teller hver dag og er takknemlig for vet jo at babyen har det best inni magen en stund til. Men jeg føler og vet med hele kroppen at det blir tidligere denne gangen, kjenner hvordan babyen graver seg dypere ned i bekkenet samtidig som det gjør veldg vondt, det kommer i perioder. Så ting skjer i kroppen det er helt tydelig. Så godt at det gikk bra med dere begge to! Er det noen av dere som vet når de ikke gir lungemodningssprøyte? Sist gang da fødsel startet i uke 34 var det ikke snakk om å gi babyen det i det hele tatt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...