<3 Prinsesse <3 og <3 prins <3 Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Bare lurer.....
~Maja Mor~ Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Jepps Men tar noen dager inneimellom hvor jeg ikke tar alle disse vitaminene o.l. Men tar det vel ca 3 dager i uka...
ღMaria har TO prinsesserღ Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 heihei..jeg tok det i 3 mnd før jeg ble gravid...hver dag...
stirypa Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Jeg begynte å ta det 1. september (1.pp) Tar èn hver dag:) (sammen med multivitaminer uten A og D, samt tran).
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Hei! Er det noen grunn til at du tar mulitvitaminer uten A og D? Jeg tar en sånn alt-i-ett-sak, med folalt, men den inneholder også A og D (pluss alt mulig annet som jeg knapt nok visste om at fantes!). Nå ble jeg plutselig usikker
Regnbuemor til 2 Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Feks møllers tran inneholder a og d vitamin, og det skal man ikke ha for mye av. Jeg tar gravitamin (som inneholder korrekt mengde folat, og alle viktige mineraler og vitaminer) så tar jeg "ren" omega 3 ved siden av, den har ikke tilsatt a og d vitamin.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Ikke for mye A og D, altså? Hm, da lærte jeg noe nytt i dag! Trodde alle vitaminer var bra for meg jeg Men er for mye A og D dårlig når man skal bli gravid, eller dårlig for barnet når man er blitt det?
Regnbuemor til 2 Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Det vet jeg faktisk ikke, har bare fått med meg fra apoteket at om jeg brukte møllers dobbel, måtte jeg ta tilskudd uten A og D. Aner ikke konsekvensen. Kanskje noen andre vet svar på det??
*bubbs* Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 vet ikke helt om det er så viktig å ta sånne multivitamintabletter for tranbrukere. Jeg leste nettopp et sted at de tablettene bare var gimmick. det gjør ingenting om du får litt ekstra A og D Men, hvem vet...
~hope~ i 7.himmel Skrevet 16. september 2006 #10 Skrevet 16. september 2006 tar to tabeletter men "Gravid" hver dag.en sammensetting av vitaminer for de som prøver og de som er gravid i 1.trimester.har ikke sett etter om den inneholder d-vitaminer da men..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #11 Skrevet 16. september 2006 Selvfølgelig! Folat er veeeeeeeldig viktig.
doble Skrevet 16. september 2006 #12 Skrevet 16. september 2006 Tar multivitaminer, omega 3 (Ren..uten a og d for det er i multivit.) tar folat, c-vit og sink. Masse C-vit for jeg er syk...snufs..:§
Gull i magen:-) Skrevet 16. september 2006 #13 Skrevet 16. september 2006 Jeg tar også forlat, men det er det! Burde kanskje ta noe mer, men...
Gjest Skrevet 16. september 2006 #15 Skrevet 16. september 2006 Er det ikke bra at jeg tar tran da? Jeg begynte med tran for jeg har litt vanskelig med å svelge dise "store" tablettene. Bør jeg slutta å ta tran da eller? Tar også fotal =)
stirypa Skrevet 16. september 2006 #16 Skrevet 16. september 2006 Hei på deg som spør om A og D. Det er ikke bra å få i seg for mye A og D, hverken for seg selv eller for barnet. Dette fordi A og D ikke "skylles" ut av kroppen gjennom urin ol (slik som B og C). Så om man drikker tran, og tar multivitaminer, så bør man styre unna multivitaminer som inneholder A og D slik at man ikke overskrider anbefalt dagsdose
stirypa Skrevet 16. september 2006 #17 Skrevet 16. september 2006 Hei Elovise¤9pp Jo du skal bare ta tran, men da multi uten A og D. (Eller du kan gjøre det motsatt; å ta multi med A og D, og Omega 3 uten). Cluet er bare å forhindre "dobbel dose" ) Ellers skal man også være forsiktig med å få i seg for mye jern
rakkerunge Skrevet 17. september 2006 #18 Skrevet 17. september 2006 Jeg kan anbefale en fin sak jeg fant på apoteket her om dagen. Den heter Omega 3 Multi, og inneholder A og D og alt annet av vitaminer og mineraler (sink, selen osv osv) + omega 3 + folat. Rene Kinderegget med andre ord! Den tar nå både jeg og min kjære. Vi har bestemt oss for at det ikke skal stå på dét Og da trenger man heller ikke tenke på å få dobbelt opp av noe Anbefales!
Gjest Skrevet 17. september 2006 #19 Skrevet 17. september 2006 Stirypa: Jeg maser litt på deg jeg :-) Jeg tar Møllers tran med sitronsmak, med A,D,E, og OMEGA-3. Jeg bør slutte å ta denne da? og kjøpe meg en tran uten A og D, eller?
lillimedgutt:) Skrevet 17. september 2006 #20 Skrevet 17. september 2006 lurte på en ting til deg over her.. er det nok folat i den multivitaminen din? man skal jo ha ekstra under graviditet... 400 mikrogram er anbefalt og i noen er det bare 200....
lillimedgutt:) Skrevet 17. september 2006 #21 Skrevet 17. september 2006 Unnskyld at jeg blander meg.. men du kan jo ta møllerstran med sitronsmak og rene folat tabletter ved siden av.. de tabelettene er veldig små.. Det er det jeg vil ta, men jeg kjøpte gravitamin så da må jeg vel ta de og heller kjøpe ren omega-3 til de er spist opp.....
rakkerunge Skrevet 17. september 2006 #22 Skrevet 17. september 2006 Hei! Jeg sjekka, og det er nok bare 200 ja. Men jeg synes det er ok. Skifter sikkert til 400 mikrogram når jeg blir gravid, men nå har jeg tatt 400 mikrograms folattabletter siden januar, og ble litt lei av å kombinere så mange typer. Ofte glemmer jeg dem også. Særlig når det tar litt tid å bli gravid! Så da gikk jeg heller for denne super-komboen der jeg kan få alt i ett. Bedre å huske å ta dem hver dag enn å ta folaten litt innimellom, tenkte jeg da. Dessuten spiser jeg masse brokkoli, og den er full av folat. Nam!
Gjest Skrevet 17. september 2006 #23 Skrevet 17. september 2006 Takk for at du blander deg inn lilla sommerfugl! =) Tar rene folat tabletter i tillegg til Møllers tran. Da fortsetter jeg med det :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå