LivLaga Skrevet 16. september 2006 #1 Del Skrevet 16. september 2006 Hei jenter:-) Jeg fikk brev for et par dager siden at meg+mann har blitt satt på venteliste til IVF hos Ullevål. (Standardprosedyre ved tette eggledere . Jeg har bare en som virker etter hsg-røntgen) Vi ble aldri spurdt om hvilket sykehus vi ønsket oss. Burde jeg bytte til Riksen eller et annet sted mens jeg har sjansen? Jeg vet ingenting om Ullevål, men har hørt en del bra om Riksen. At de er flinke, om enn litt upersonlige pga. høyt aktivitetsnivå. (?) Noen som vet om andre erfaringer? Stemmer det at Ullevål ikke har fryser og at man derfor må gå igjennom hormonstimuleringsprosessen ved hvert forsøk? Og stemmer det at Riksen har fryser? Noen som vet ventetiden til Ullevål, på Riksen eller andre steder? Man skal vel inn til en forsamtale også. Hvor lenge før selve "hormon-starten" pleier den å foregå? Jeg vet litt om mangt, men på disse tingene, så er jeg...vel, clueless... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6338031-endelig-p%C3%A5-ivf-venteliste-kanskje-du-kan-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mia_I Skrevet 16. september 2006 #2 Del Skrevet 16. september 2006 Vi bor i Oslo, og da vi skulle starte ringte vi rett og slett til Riksen og Ullevål og spurte hvem som hadde kortest ventetid. Siden det var Ullevål, startet vi der :-) Har ikke angret heller - synes de er hyggelige og flinke. Tror begge har omtrent samme resultater - og begge har fryser. Men de kjører litt forskjellig opplegg med medisiner og slikt, så vidt jeg har skjønt. Stressa tror jeg de er alle steder i det offentlige :-) Vi var inne til samtale mange måneder før vi fikk starte. Ville prøvd å ringe begge steder, og sjekket nettsidene deres, og ta dem som høres best ut for dere. Gynekologen min, som har henvist utallige prøverørspar, kunne i alle fall ikke anbefale det ene foran det andre - han hadde hatt mange pasienter begge steder, og hadde hørt mye bra om dem begge. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6338031-endelig-p%C3%A5-ivf-venteliste-kanskje-du-kan-hjelpe/#findComment-6338582 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå