♥Cherrypie♥ Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Jeg er midt i uke 16 nå å strax ferdig med 4'måned! Har gleda meg til ultralyd siden jeg ble gravid (faktisk)! Er det ikke i uke 17-18 som er vanlig å få det da? De fleste jeg vet om har i uke 16 allerede fått brev om ul og fødeplass og skal på det i uke 17-18.. Legen min sa til meg at brevet til sykehuset om ul til meg ble sendt den 5.september! Det begynner å bli en stund siden.. Ringte sykehuset igår der jeg skal ha ultralyd og spurte når på dagen/kvelden de har satt opp time til meg..siden jeg har vanskelig for å droppe skolen om jeg får på dagtid, tenkte å årne opp i dette før jeg fikk brevet så jeg slapp å vente i flere uker om timen ikke passa.. Men neeeiiida... "vi finner ikke noe ul time som er satt opp på deg" sa hun dama.. Så sa hun at "det er såpass langt frem i tid før du skal på ul så bare vent på brevet"... Etter min mening er det ikke lenge til i det hele tatt når man snart er ferdig med fjernde måned! Om en uke er jeg i uke 17..er jo da man får ul! Eller uken etter.. å jeg regner med at brevet kommer ca 2-3 uker før ul skal skje... Føler at jeg kommer til å måtte vente til uke 25 eller noe.. Så nå føler jeg meg litt glemt og nedprioritert... Hormonene gjør at jeg blir litt lei meg også, å nå orker jeg ikke tenke på ul engang,eller glede meg til den for det er jo såpas langt frem i tid som hun dama sa i tlf.. Selv om jeg syntes det er feil, må jeg kanskje bare belage meg på å vente 1-2mnd til..
Victorials Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Skjønner at du er frustrert... Men det er slett ikke uvanlig at man går til uke 20 og 21 før ul.... jeg skal på onsdag og er i min 20 uke... Synes selv det er veldig sent, men bare glad at jeg får før jeg reiser på ferie natt til torsdag.. men de kunne i det minste sendt brevet i god tid ja, kjennte også jeg ble litt irritert på dine vegne...
♥Cherrypie♥ Skrevet 16. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2006 Takk:o) -da vet jeg at jeg ikke er alene om at akurat sånt kan være irriterende!
Hanne og jentungen Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Jeg tror de prøver å få alle inn i sin 20. uke (altså 19+...) fordi det da er lettere å se alle organene, men det er ennå innen marginen hvor man setter en god termin:))
♥Cherrypie♥ Skrevet 16. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. september 2006 okei:) håper jeg får den da iallefall..men det er jo ikke så lang frem i tid som hun dama antyda... får håpe da iallefall..
*Lucia* Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Skjønner at du føler deg litt "glemt", men jeg var i min 19 uke når jeg var på UL
rødhette* Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Jeg var også i min 19. uke da jeg var på ul. Hvis du ikke har hørt noe enda i din 18. uke, vil jeg foreslå at du tar en ny telefon til dem
Gjest Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 I sist svangerskap ringte jeg og etterlyste innkallelse til UL da jeg var 19+noe (i min uke 20, altså) De fant da ut at legen måtte ha glemt å sende henvisning. Det var absolutt fullt den uka, og senere var det ingen vits i å komme, sa de, så de ville ikke tilby meg UL i det hele tatt. Jeg ble bedt om å ta kontakt med legen min, og høre om hun kunne ordne med henvisning til privat UL "i full fart". Vel, det endte med at sykehuset ringte meg opp igjen samme ettermiddag, de hadde fått en avbestilling, kunne jeg komme neste morgen? Det kunne jeg. Så, hvis jeg var deg, ville jeg tatt en ny telefon i løpet av uka, hvis ikke brevet skulle dukke opp. Brev KAN jo bli borte i posten... Lykke til!
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 Jeg tenker det samme.. At brevet kan ha kommet bort.. Så jeg ville ringt og fått sjekket en gang til.. Hvis de fremdeles sier at du ikke har fått time, så be dem sjekke om de har fått brevet i det hele tatt.. klem
Gjest Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 Vi fikk ikke ultralyd før i uke 19 ;o)))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå