Gå til innhold

Kort permisjon og sykepenger?

___

Anbefalte innlegg

La dette inlegget på "gravid og jobben" også, men der er det få som svarer.

Jeg har en jobb der det er vanskelig å være lenge borte. Mannen min har en jobb som gir gode betingelser under fødselspermisjon. I forrige svangerskap fikk jeg ordnet det så jag tok det meste av permisjonen, men denne gangen hadde vi tenkt at mannen min skulle ta det aller meste. Jeg regner bare med å ta de 3 ukene før og 6 ukene etter fødselen. Resten tar han. (Kan hende de blir litt sjokert på jobben hans men det får bare være :-)).

Problemet er at jeg har litt bekkenløsningsproblemer. Slet en stund etter at nr 1 ble født. Er 50% sykmeldt nå. Noen som vet hva som skjer om jeg ikke er i form til å gå ut i jobb så tidlig som vi har planlagt? Har jeg krav på sykepenger i en sån situasjon?

Håper selvfølgelig at bekkenet vil være bra igjen sån at jeg kan gjøre det meste av det nødvendige arbeidet, men blir litt dyrt om jeg skulle bli sykmeldt lenge og ikke ha rett på sykepenger.

Fortsetter under...

Eg reknar med at du får svar på trygdekontoret om du spør. Men det er iallefall slik at far kan ta over fødselspermisjonen viss mor er for syk til å ta seg av barnet. Las det i eit stykke om fødselsdepresjon, så skulle tru det er mykje det samme. Men er du bra nok til å ta deg av ungen, ville du vere bra nok til å gå i jobb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...