Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Skal de gjøre så vondt? Når de setter i gang så krøker jeg meg sammen, og de gjør VONDT.... De kommer og går....
Tredje nurk underveis Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Har ikke hatt det selv ennå, men på det fødselsforberedende kurset sa jordmor at ved modningsrier kan man gjerne ta seg et bad eller en dusj, ha en varmeflaske mot smerten, ligge ned og slappe av så godt man kan. Modningsriene kommer og går, gjerne med 10-15 minutters mellomrom, og kan komme og gå i noen dager, vanligvis 3-5 dager, eller opptil 1-2 uker før fødselen er ordentlig i gang. Når riene kommer med bare 5 minutter mellom, er det på tide å dra til sykehuset. Da kan det være en fordel å gå litt/stå oppreist hvis man orker det, for det kan få fortgang på det hele. Modningsrier- ta det med ro, ordentlige rier- vær i aktivitet. Ring føden hvis du er i tvil og lurer på noe.
milde Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 jeg hadde masse av maserier i forrige svangerskap og spurte jordmor denne gangen om jeg klarer å skille de fra vanlige rier og det gjør man nødvendigvis ikke.........
lana<3 Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Vet du hva jeg tror det e helt individuelt..jeg har nå hatt modningsrieri to uker nå...første dagen jeg hadde dem skled babyen ned i bekkenet og festet seg...å heerregud jeg var så sikker på at nå skjedde det...det var så vondt.. Etter det har det vært sinnsykt vondt hver dag, tror neppe jeg kommer til å kjenne forskjell på de aller første riene og dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå