Gå til innhold

September: Skal jeg høre på svigermor???!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Off..er litt oppgitt her jeg sitter. Har en uke til termin, å sitter å funderer på forsjellige smertelindringer under fødsel. Har tenkt en del på akupunktur, synest det hørest bra ut... har også hørt i fra mange andre personer som har sagt at d har vært bra. Men så har det seg slik at min svigermor er total avholds i fra den tanken. Hun har omtrent NEKTET meg i å bruke det...å hvorfor?!! jo pga noe bibel/kristendom greier...ikke vet jeg hvorfor men bere slik er det. Hun er veldi kristen! Synst egentli ikke at hun skal blande seg i hva jeg skal bruke å ikke bruke, fordi det er jo min kropp å min smerte. Men blir jo litt lei når hun sier sånt... Å selfølglig blir jo min samboer også skeptisk til dette da hun er det. :(

Ååååå.. blir så lei!!!! Hva syns dere?!!?!

-oppgitt-

 

....beklager anonymitet men dette er pga at det er flere her inne som gjenkjenner meg å som kjenner både meg om min svigermor....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, det er ikke din svigermor som skal føde sitt eget barnebarn, er det vel?

Nei, det er du som skal føde ditt barn.

Hun har lov til å ha meninger om temaet fødsel, men hun har ingen rett til å kreve noe som helst av deg.

Det er din fødsel, ditt barn og din kropp.

Hør på hennes argumenter om nødvendig, men hun skal ikke være med deg inn på fødestua, der er det DU som bestemmer!!

Så om du vil ha akupunktur, eller andre medisiner, så syns jeg du skal gjøre det DU er komfortabel med.

Blir nesten sint her jeg nå, av en sådan svigers. Hehe..

 

Lytt til deg selv og din egen kropp, husk at fødselen skal være en fantastisk opplevelse, og den er DIN, og ikke la deg påvirke av hva andre syns og mener, svigers eller ei..

 

Lykke til, iallefall!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he.. Kjenner litt til dette fra første fødsel. Da vil man gjerne gjøre alle til lags. Men det skal man IKKE!!! Du skal kun tenke på deg selv og barnet! Tiden har forandret seg mye siden svigermor fødte, nå er det andre moderne ting som gjelder, som bl.a akupunktur. Ellers har jeg hørt at det er ganske behagelig å føde i badekar. Uansett det er ditt valg, ikke diskuter dette med svigermora di mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, kjære deg!!!

Det er snakk om noen nåler. Ikke annerledes det enn om din svigermor har hull i ørene. NEI, dette er DIN fødsel!!!!!!!!!!

Kjør på med akupunktur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:-)

 

Jeg er kristen selv, og har i utgangspunktet skeptiske tanker om akupunktur i sammenheng med healing/homøopati. I forbindelse med fødsel har jeg derimot vurdert det selv, både fordi det utføres av jordmødre og ikke alternative medisinere, og fordi det har god virkning på mange under fødsel. Du må høre på deg selv og din egen kropp - og jordmor som er trenet til å se hva som vil være best for deg i de forskjellige stadier av fødselen. Jeg er andregangs og vet at jeg ikke skal legge låste planer på forhånd, men "go with the flow" og stole på min egen kropp og at personellet rundt meg ser hva som er best.

Hvis svigermoren din syns dette er vanskelig er det like fullt din fødsel, din kropp, din smerte og ditt barn. Hun gjør det utvilsomt i beste mening, respekter henne for det og prøv å se kjærligheten mer enn bastante snevre meninger.....

 

Lykke til med fødsel - og gjør det kroppen din vil!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i huleste heiteste har kristendommen imot akupunktur da? Det får da være grenser... Kristendommen skal vel være i mot alt ondt. Når ble akupunktur ondt? *himler med øynene*...Greit nok at hekseri og kloke koner sikkert blir sett på som værste slag, men gammel medisinsk teknikk som dette? Det er jo ikke overtro,ergo burde det ikke være et problem....

 

Men,kristendom eller ikke, - du skal ikke tenke på hva din svigermor synser at du burde eller ikke burde under DIN fødsel... Du fikk ikke bestemme over hennes, ergo skal ikke hun bestemme over din. Klart det. Du gjør som du finner for godt og som gjør deg godt. Basta. Og hvis mannen din vil overta ungen i magen og få h*n ut,so be it...Inntil dess skal du selv få bestemme din egen smertelindring... Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjør som du vil du. Som du sa så er det din fødsel og dine smerter. Da er det jo klart det er du som bestemmer over din kropp. Synes akupunktur høres fint ut jeg. Lykke til med valget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...