Gå til innhold

Legen min tror ikke på meg!

Anbefalte innlegg

Jeg har vært i aktiv sykemelding i ca to uker pga det legen min kalte ryggsmerter. Da var jeg i uke 21-23. Hun anbefalte meg å gå til en manuellterapeut som jobber med gravide som har bekkenløsningsplager bare for å virkelig finne ut hvorfor jeg har så vondt. Han sier at jeg har symptomgivende bekkenløsning og at jeg må ta det med ro og lytte til kroppen. Jeg ble sykemeldt i 4 uker og beskjed om å komme tilbake etter 4 uker for oppfølging og ny undersøkelse. I mellomtiden var jeg til legetime og fortalte henne om diagnosen jeg hadde fått. Legen trodde ikke på meg og sa at jeg måtte ringe arbeidsgiver og få i orden et opplegg der jeg kunne jobbe litt. Hun mener altså at selv om jeg såvidt greier å ta vare på meg selv i løpet av dagen så skal jeg møte opp på jobb og gjøre litt som hun kaller det. Jeg jobber som sykepleier på ortopedisk avdeling og det er mye tungt arbeid der.Nå har jeg vært hos manuellterapeuten igjen og han sykemeldte meg videre i 4 uker for jeg har ikke blitt bedre. Nå mener trygdekontoret at legen min må skrive sykemeldingen fra han på nytt for han kan bare sykemelde de første 8 ukene, og jeg har jo vært aktivt sykemeldt i 2 uker før han kom inn i bildet. Så nå går jeg og gruer meg for å ringe legen på mandag og legge fram problemstillingen for henne.Hun kommer til å tvinge meg i jobb selv om jeg har sterke smerter. Jeg har skiftet lege men det trer ikke i kraft før 1. oktober og jeg bør ha en ny sykemelding før den tid for at trygdekontoret skal betale ut sykepenger. Noen med lignende erfaringer? Jeg blir så nedtrykt av dette for jeg synes jeg må kjempe sånn for å bli trodd. Min romantiske oppfatning av graviditeten svarer ikke til dette stresset ihvertfall. Føler at jeg ikke får tid til å konsentrere meg om noe, burde kjøpt inn klær og utstyr, men har ikke fått kjøpt noe for dette ligger sånn på meg. Er uke 31 nå, ikke lenge igjen.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6337089-legen-min-tror-ikke-p%C3%A5-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

hoff er glad jeg har en god lege!

du kan bruke en annen en din fast lege. Kan være du må betale da, men det er det vel kansje verdt...

går jo an og forklare situasjonen når du skal bestille time, og høre om du kan få hos en annen... lykke til =)

Det er virkelig ikke meningen at det skal være sånn. De fleste har jo lyst til å fungere som "før" under svangerskapet, men er man dårlig så er man dårlig. Det virker jo også som du har prøv så godt du kan. Det er verken sunt for deg eller babyen at du skal gå med smerter. Fortell legen at nå går det ikke lenger. Hvis det fortsatt ikke gått ville jeg tatt kontakt med helsestasjonen og spurt om råd der. lykke til!

Tusen takk for oppmuntringen! Nå har jeg fått time til turnuslege i morgen, håper hun er folkelig. Og så får jeg ny fastlege fra 1.10. Håper han tror på meg og at ting ordner seg fremover. Blir så sliten av alle disse bekymringene hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...