Gå til innhold

Er det skadelig å behandle seg mot soppinfeksjon uten at en er sikker på om en har det?

Anbefalte innlegg

Det klør bittelitt helt øverst i skjeden, der de ytre kjønnsleppene møter hverandre. Synes området ser noe rødt ut også. Ellers var det ganske ubehagelig med sex - ble lett tørr...Hatt litt utflod i omådet også...

Lurer på om det er sopp?

Kan jeg ta en behandlig og se om det virker? Er det skadelig å behandle seg dersom det skule vise seg at det ikke er sopp?

Fortsetter under...

Bruk canesten salve:) Og se om det blir bedre..det er ikke fali å bruke denne salven selv om du ikke har sopp...jeg har ofte mistenkt det og tatt en skikkelig kur med denne salven før det har brutt ordentlig ut...d har redda meg noen ganger tror jeg:)

Om du blir sår pga av tørrhet under sex kan dette forveklses med sopp...eller det kan gå sopp infeksjoner i sårene...anbefaler deg å skaffe deg glidemiddel....men det må være Preezeed....eller hva det heter..for vanlige glidemidler dreper sæden....:) Eller dui kan bruke eggehvite...(ikke bruk spytt)

klem

Takk for svar! Regner med at det står bruksanvisning på pakken. Kan jeg likevel spørre dere hvor ofte dere smører dere? Og hvor smører dere dere hen? Litt overalt der nede, eller bare på det aktuelle området? Hmm.. helt grønn på dette området jeg....

Kan en få kjøpt nevnte glidemiddel på apoteket, det som ikke dreper sæden?

jeg pleier å smøre en 3-4 ganger i løpet av dagen.. men det står også på pakken hvor ofte man skal smøre på... jeg pleier å smøre på området og litt rundt...sånn at jeg vet at jeg får dekt det området som er irritert og sårt...

hvor man får kjøpt glidemiddelet er jeg ikke sikkert på.. men jeg tror ikke du er helt bak mål når det gjelder apoteket. så du kan jo høre der.de kan nok gi deg svar på det :)

Jeg har lest på en sånn der pakke at man ikke skal bruke de uten å ha konsultert med lege første gangen....Men at man kan bruke det på egenhånd uten konsultasjon om man får symptomene igjen etter å ha vært hos lege første gangen....

Annonse

Trenger ikke gå til lege for canesten nei....kun om du tror du er allergisk mot noen av stoffene som er i den..og jeg kjenner INGEN som har gått til lege for å få canesten..

les på http://www.felleskatalogen.no/ søk på canesten der..så ser du hva det inneholder osv....

:) Jeg smører overalt hvor det klør jeg...kjønnsleppe og rett innenfor kjeden.....om du er gravid bør du kanskje rådføre deg med lege før du bruker det....

klem

Jeg er faktisk allergisk mot Canesten...

Og ei venninne...

Jeg visste d ikke, men ble jo ikke bra selv om jeg brukte slaven, ble bare verre og verre. Diskuterte saken med min venninne som hadde opplevd d samme, og funnet ut at d var salven som var problemet.

Løsningen for meg er blitt Natusan Baby olje MED aloe vera (ikke pumpespray, men vanlig oljeflaske med grønn topp)

Hvis huden blir rød og irritert, og d klør/svir smører jeg meg med olje, og VIPS blir plagene vekke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...