tutsi 77 Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 hvorfor er det ikke bra å bære for tungt når man er gravid egentlig??Hva kan skje hvis man gjør det? Syns det er vanskelig..ikke alltid noen i nærheten..I går bar jeg altfor tungt, men hadde ikke noe valg..er selvfølgelig litt nervøs for det i dag...
Gjest Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Har hørt at om man løfter for tungt, så kan morkaka løsne. Og det er jo ikke bra... Men vet ikke hvor tungt man må løfte for å få til det da. Så lenge ikke noe skjedde i går, så er det nok ingenting å bekymre seg over;-)
Hanne og jentungen Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Har det ikke med at man lettere utvikler bekkenløsning og andre plager? Jeg trodde det hadde mer med dette å gjøre enn at morkaken løsnet.
Gjest Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Du kan også ødelegge dine egne bekkenbunnsmuskler fordi de blir overbelasta. (man er mye mer følsom og slapp i den muskulaturen når man er gravid) Men skjelden noe problem å få bærehjelp eller?
Stjernedryss m/2 skatter Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Generelt bør du ikke løfte tungt i svangerskap. Jeg kan ikke løfte mer enn en melkekartong men det er pga fare for prematur fødsel (igjen)
tutsi 77 Skrevet 16. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2006 Får vanligvis bærehjelp av mannen min, men ikke alltid han er her...prøver å tenke på det. Så lenge det ikke er noen fare med babyen min er det ikke krise ihvertfall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå