Gå til innhold

Nå har vi bestemt oss!!!

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min har to egne gutter, men ønsker oss et tredje barn om en stund. Nå har vi bestemt oss for å adoptere. vi ønsker oss et barn fra Kina. Jeg er så lykkelig for at vi har tatt denne avgjørelsen. Håper vi blir godkjent, og at ting går bra i prosessen.

Er det noen som har erfaringer med adopsjon fra Kina, så ønsker jeg veldig å høre deres historie:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6336477-n%C3%A5-har-vi-bestemt-oss/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har vel ikke noen historie på den måten du sikkert vil ha, men jeg har en nydelig kusine fra Kina. Hun er nå 9 år, og kom til Norge få dager etter hun fylte 1 år.

Hun er familiens lille prinsesse :o)

Jeg visste egentlig ikke hva det innebar da min onkel og tante skulle adoptere...Jeg tenkte litt: Hvorfor det?

Men i dag er jeg nesten glad for at min tante ikke kan få barn, ikke sånn altså, men...ja du skjønner.

Hadde de fått egne barn hadde nok ikke jeg fått en kusine fra Kina.

Min tante og onkel har hele tiden vært veldig åpen med henne om at de hentet henne i Kina. Hun ser jo litt anderledes ut, og det er hun fult klar over... De har snakket masse om: Da vi hentet deg i Kina. Og det har gjort at hun er kjempe stolt av det i dag. Det er ofte jeg hører henne si: Sant det var når jeg var i Kina. Eller sant det var når dere hentet meg i Kina :o)

Før de fikk henne bodde hun først på barnehjem, og deretter i fosterfamilie. Hun lå i en korg på trappen til barnehjemmet en morgen. Med kun en lapp med fødselsdato, ingen annen informasjon. Ingen vet hvem som er de biologiske foreldrene.

Etter at min onkel og tante fikk henne med seg til hotellet knyttet hun seg veldig til min onkel, men det var jo bare fordi hun hadde vært en kasteball mellom forskjellige personer tidligere. Og nå var hun redd for å bli forlatt igjen. Dette var veldig sårt for min tante, siden min kusine gråt hver gang min onkel gikk ut av rommet. Har lest litt på verdensbarn.no at dette er helt normal at skjer med adoptivsbarn de første ukene. Men i dag er hun den største mammadalten jeg kjenner :o)

Og jeg er så glad for å ha henne i livet mitt.

Håper og tror at jeg selv kommer til å adoptere en dag, og nå føler jeg at jeg sikkert kommer til å få en liten kinajente jeg og.

Lykke til med adopsjonen dere! Håper dere får en liten kinajente også!

Hilsen meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...