Gå til innhold

hvor langt er jeg på vei?


Diva Muffin

Anbefalte innlegg

siste mens fikk jeg 28 juli, dvs 7 uker og en dag siden. er jeg da 7+1?

ELLER skal jeg regne fra dagen jeg faktisk ble gravid, at jeg da liksom er 5+1?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

den terminkalkulatoren var fin! men problemet er at jeg ble gravid veldig, veldig fort! så jeg vet egentlig ikke hvor lang syklusen min er. jeg brukte en måned fra jeg sluttet med p-pillene til jeg var gravid, så jeg fikk bare hatt mensen en gang (FOR et tap.. ;) og når man nettopp har sluttet med p-piller er syklusen ofte litt tullete, har jeg skjønt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner.... tror uansett legen går ut i fra siste mens.... hvis den siste mensen din var "liten" og annerledes en den pleier kan det være at du må regne fra den forrige.... sånn var det med min.... det får du vel kanskje ikke vite helt sikkert før UL:) Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Hvis du ble gravid rett etter p-pille slutt og ikke hadde menstrasjon mellom. Ville jeg har regnet slik:

 

på slutten av hvert brett skal man han mensen, regn fra den dagen mensen kom (første dag)i forbindelse med siste brett. Ta den datoen og skriv den inn i terminkarkulatoren. regn syklus på 28 dager(siden du sier at det gikk fra en mnd etter p-pilleslutt til du testet positiv gravid), så får du en ca termin +/- noen dager.

 

Ved ultralyd seinere i svangerskapet kan du bli flyttet fra og tilbake noen dager i forhold til de datoen du har fått her og det er helt normalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk! jeg regnet på syklusen fra siste "p-pille-mens" til den ene naturlige jeg fikk etterpå, og det var da 32 dager. det er jo en helt normal syklus, i følge babyverden er jeg da 6+4 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...