Gå til innhold

Dere som har barn på 3-4 år...lar dere

Anbefalte innlegg

Skrevet

barna få sitte i forsetet? Uten barnesete? For avstander som bare på butikken eller opp til en mil? (eller uten sete i det hele tatt i baksete også?)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn enda, men det kommer ALDRI til å skje når tulla kommer. Om vi bare skal kjøre ut av garasjen skal selen på både på barn og foreldre, ALLTID.

Skrevet

Noen ganger.. Men kun for korte avstander..

Må nok være anonym nå ellers blir jeg vel slaktet her inne..

Skrevet

Hihi, slakt er ikke kjekt:))

Skrevet

Lar aldri ungen sitte uten sete sitt, og sete er plasert bak i bilen!!!

Skrevet

Jeg er fortvilt over min samboer og enda mer fortvilt over den ansvarsløse x'en hans. De lar ungen sitte i bilen uten sete, gjerne også foran. Dette kan sikkert gå bra i enkelte tilfeller, men dette er et ekstremt bortskjemt barn, som ikke greier å håndtere brudd på rutine! Det som skjer er at barnet neste gang det er snakk om biltur, NEKTER å sitte i setet sitt, vræler, og remjer verre enn en tåkelur, blir sint og kaster ting og sparker villt. Og hvem må som regel håndtere dette? Jeg lar hvertfall ikke ungen sitte foran og ikke uten sete så lenge det ikke er krise heller! Kan ikke fatte at de ikke forstår at de gjør barnet vondt istedet for godt? Er ikke gøy med en sånn situasjon hver gang en skal inn i bilen! Min mening er at barn ikke har noe i forsetet og gjøre! Det er en grunn til at det egentlig ikke er lov heller, å da snakker jeg om barn sikkert opp til 10 år!

HI

Skrevet

Er ikke alle barn som er som deres da,

Skrevet

Nei, det var jo nettopp det jeg skrev også! At i enkelte tilfeller kan det sikkert gå bra, men med et sånt barn er det kanskje ikke så lurt å drive å bryte rutiner, eller skjemme det enda mer bort???

HI

Skrevet

Å bare så det er sagt....Jeg er ikke anonym her fordi jeg er redd for å si min mening ang. saken, men fordi det hadde blitt en del problemer hvis samboer skjønte at dette var meg!

HI ....-igjen!

Skrevet

Det har jo kommet en ny lov som sier at barn opp til 135 cm. SKAL sitte i barnesete i bil...

"I følge norsk lov skal alle som sitter i bilen, være sikret med belter eller med godkjent tilleggsutstyr. Det er bilførerens ansvar å sikre barn som er under 15 år. Fra 9. mai 2006 skjerpes forskriften om bruk av bilbelte og sikringsutstyr slik at det blir påbudt å bruke godkjent barnesikringsutstyr til barnet er 135 cm høyt. "

http://www.tryggtrafikk.no/Norsk/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/Sikring_av_barn_i_bil/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=877

Skrevet

frøkna vår på 4 sitter bestandig i sete sitt, butikken ligger kun 1-2 min unna, men hun sitter i sete sitt alikevell, hender hun sitter foran, men da med sete + at vi ikke har airbag framme, hadde vi hatt airbag hadde det ikke kommet på tale.

Skrevet

nei, aldri...aldri aldri aldri........

derimot så sitter han uten bilbelte i baksete når bestefar kjører bilen ut fra garasjen, når de to skal ut på egenhånd.

det er for trangt å feste poden inne i garasjen og bestefaren mener det er så skummelt å rygge ut en bil med en tre åring i nærheten, så da sitter han inni baksetet i akkurat 2 meter.....

Skrevet

den enste gangen hun har sittet foran, er når bilen står stille oppe i innkjørselen.

men ALDRI når vi er ute å kjører. om det er 500 meter til butikken eller ikke.

Selv om jeg passer på, så vet jeg ALDRI hva den andre bilisten som kommer kjørende tenker.

jeg vet ikke om han er full eller hjerneskada.

å hvis noe skjedde med min datter, så hadde jeg ALDRI tillgitt meg selv ,for å være så DUM å sette henne i en farlig situasjon.

men hva andre foreldre gjør, er opp til dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...