Gå til innhold

Lite melk etter tette ganger og begynnelse på betennelse

Anbefalte innlegg

Hei igjen...

Maser for å finne svar eg sjølv om eg kunne leitet gjennom gamle her så har eg ikkje så mye tid til å sitte på data..

Eg har tette ganger som no er begynt forsvinne og med feber så var eg på nippen til å få betennelse også..

Fått spray av legen som eg bruker på det vonde brystet..

Eg bruker bare pumpe siden ho ikkje vil suge sjølv enda..

Kva kan eg gjøre for å få opp melkemengden på den vonde puppen att.. Tømmer den ofte men det virker ikkje som det skjer noe særlig.. Er annenhver time ofte nok eller bør eg gjøre det oftere..

Takk for svar og hjelp

Fortsetter under...

kjøp lecithin på helsekost . det får melka til å flyte lettere.

Hva slags sparay har du fått??

Hvis det ikke er syntocinon nesespray burde du få respt av legen for å få bedre utdrivning siden du bare pumper - den sprayer du i nesen ca 5 min før pumping evt amming.

Vøreterøl pleier å hjelpe på prod, varme - ullinnlegg. Knuste bukkehornkløverfrø - 1/2 -1 ts 3 ganger daglig.

Hvis du har ork kan du prøve et par døgn med å pumpe hver hlvannen time - dobbeltpumping er bedre enn pumping på ete og et bryst - dobbeltpumping stimulerer til økt prolaktinnivå i blodet slik at det skal ble mer melk. om mulig bør du og massere brystet i retning brystvorta mens du pumper.

Så flott med svar...

Har sendt gubben på butikken for å kjøpe inn de her tingene no..

Veit du om det noen gang vil komme like mye melk som før i den puppen.. Har vært opp i 100 før eg fekk dette tullet men no kommer det ut maks 20 når eg pumper annenhever time--

Har kjøpt meg Medela swing pumpe i dag da.. viste ikkje at det fantes dobbelpumper en gang..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...