Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisan! Jeg går til akupunktur for å få orden på syklusene mine. Første måned med behandling, hjalp det ikke. 46 dager. Nå er jeg på dag 20 tror jeg i neste syklus. Har ikke funnet EL, men tester som bare det. Hun sa at hvis denne syklusen også blir på over 40 dager, så setter jeg deg på en progesteron behandling. (Tror det var det. Det var ihvertfall et ord jeg har hørt før, men som jeg ikke vet hva er) Det jeg lurer på nå, er hva er progesteron? Kan akupunktur dama gi meg det? Hun har også sagt jeg skal ta 750 mg c vitaminer. 4 om dagen. Det ikk jeg jo kjøpt på helsekosten, men progesteron? (Det kan være det var noe annet altså.)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6335655-progesteron-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Progesteron er et hormon som skal øke etter el. At man har for liten produksjon av progesteron kan gjøre at man får ustabile og lange sykluser. Når man så får mensen går progesteron nivået ned igjen. Når man blir gravid er det viktig at progesteron nivået holdes oppe for at man skal klare å beholde barnet.

Man mener at vet å bruke akupunktur kan dette hos noen kvinner rette seg av seg selv. På meg gjorde det ikke det. Så jeg fikk tilskudd av progesteron av gyn som ordnet dette. Trengte bare å bruke det en sykluse så var det greit.

En akupunktør kan ikke gi deg dette. Men det kan være at hun kan gi deg noe form for naturmedisin som kanskje kan hjelpe deg til å produsere riktig mengder med progesteron uten mer medisinsk hjelp. Og får du hjelp gjennom dette er det en mer skånsom prosess for kroppen.

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...