Gå til innhold

Slitsomt eller?

Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

Er ei jente på snart 20 år som er prøver. Jeg har begynt på barnevernspedagog-studiet i høst og vil da fullføre det 1. året selv hvis jeg blir gravid. Men tror dere det blir slitsomt å gå gravid på skolen? Hvis jeg blir gravid snart så blir ungen født i juli-august, og vi slutter jo på skolen i slutten av juni eller noe... Og jeg får pengestøtte av lånekassen selv om jeg føder i sommerferien, for det er jo bare å si du "skal fortsette" på skolen? Permisjon? hmm... Mye å tenke på!

Fortsetter under...

Alle er jo gravid på sin egen måte så dette er ikke et spm med ett svar egentlig. Jeg var borte fra skolen i ca 3 mnd pga kvalme og slikt, men nå går det fint og jeg er på skolen hver dag. Har 8 uker til termin. Jeg går på et ganske tungt studie (siste år av en siving-utdanning). Men dette er jo veldig individuelt! Du kan bli kvalm, trøtt, få bekkenløsning osv, eller du kan være heldig og seile igjennom hele svangerskapet uten noen problemer.

Om du føder i ferien får du penger fra lånekassen dersom du fortsatt skal være student etter ferien, uavhengig av om du tar permisjon eller ikke.

Forrige gang jeg var gravid var jeg student, nå er jeg i jobb.... det var MYE bedre å være gravid student enn i arbeid. Som student har du anledning til å styre dagene dine selv i vedlig stor grad. Sove litt ekstra dersom du trenger det, få unna div prosjekter etc tidlig slik at man får mer fri etter hvert etc etc. Varierer selvsagt fra studie til studie.

Når man jobber er det opp og hopp hver jæ... morra og ikke mulighet til å ta igjen eller jobbe inn noe særlig.

Selvsagt.. det er deilig å skulle få permisjon med full lønn denne gangen da.....

Annonse

Hei!

Jeg har naa 14 dager til termin, og i neste uke har jeg tre eksamener. Er veldig redd for at det ikke gaar bra, men jeg har vel ingenting aa tape paa aa proeve?? Det jeg synes har vaert vaerst med aa vaere student og gravid, er at konsentrasjonen har svikta helt. -saerlig naa mot slutten. Ellers er jeg enig med deg som skrev at det som er bra, er at vi kan styre dagene vaare selv. Stort sett har det vaert fint aa vaere gravid student, men det var tungt da jeg var syk en periode, og maatte vaere hjemme. Det var velidg tungt aa ta igjen alt arbeidet for aa kunne fullfoere semesteret! Hvis jeg blir gravid igjen, ser jeg fram til 3 uker permisjon FOER termin!

Lykke til med planene dine!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...