Gå til innhold

DOVNE OG VONDE HENDER -Se her:o)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil bare informere, ser at det er noen som sliter med vonde og dovne hender.

Jeg hadde noen helt JÆVLIGE netter da jeg var gravid, uutholdelige smerter -Som neglspreng fra fingrene og ned til albuen. La på meg 13 kg, så jeg var ikke stor men ja litt ødem var det i denne kroppen.

Jeg ble satt igang 2 dager før termin for tanken på at jeg i verste fall kunne gå 14 dager over var uutholdelig. Pga hendene.

Jeg hadde hørt at det kunne gå over etter fødselen. Jeg startet med nummenhet av og på i uke 32-34... Som gikk over til syke smerter: Diagnosen canalis carpi ble stilt ved EMG 1 uke etter fødselen, jeg hadde allerede da gått ned til min normalvekt (nesten) men nervene som hadde kommet i klem ville ikke gå tilbake til normalen ettersom det hadde gått så lang tid. Jeg ble henvist til operasjon..

Nå er Christoffer 7 uker på mandag, og jeg er operert i begge håndledd. Legen som opererte lurte på hvorfor jeg ikke kom mens jeg var gravid, det hadde vært så mye lettere for meg. (Jeg hadde jo fått beskjeden om at dette kom til å bli bra) Jeg opererte først den høyre, som var hardest rammet, så opererte jeg den venstre mandag som var. Det er første gang på 3 måneder jeg har følelser i fingrene nå og ikke våkner om nettene med smerter. Det gjør vondt i arr og sår, men det er annerledes enn de andre smertene!

Ikke undervurder dette, gå til lege. Jeg har hørt at det kan gå over som sagt, men det ender ofte slik som det gjorde med meg (ref operasjonslegen som har mange operasjoner av denne typen). Og det er unødvendig å ha det smertefullt så lange, og vente på at det skal gå over... Jeg hadde ikke ventet dersom jeg visste hva jeg vet nå.

Å ikke føle sitt nyfødte barn, at man har trøbbel med å stelle, må få hjelp etter operasjoner og våkennetter pga smerte... Nei takk!

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...