Gå til innhold

6 barnsmor fra california!

Mamsebumsen- med gutt og jente

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, kjekt å bli "etterlyst" i egen tråd.

Og, joda, dette svangerskapet er fortsatt mer spennende enn jeg liker, men alt går i hvert fall bra med babyen. Har to fine bilder på kjøleskapet nå...og det blir vel flere, UL igjen om et par uker.

Vet ikke helt hva du husker jeg har skrevet før, noe om bodpropp i livmoren, kanskje?? Fant i hvert fall ut at en sånn subchorionic hematoma (som det heter på fint:-) som jeg har, bare kalles en blodansamling i livmoren på norsk (selv om de på engelsk sier blod clot).

Var til kontroll hos perinatologist (gynekolog med tre års ekstra utdanning på høyrisiko svangerskap) på onsdag. Blodansamlingen var der fortsatt, ganske stor, men bestod nå bare av gammelt blod. Det får vi tro er et godt tegn. Legen sa at noen kvinner med slike blodansamlinger blør så mye at de anbefaler å avslutte svangerskapet. Det skjer heldigvis ikke ofte. Selv har jeg ikke hatt blødninger på et par uker, så det ser bra ut!

Det er forresten ikke så veldig uvanlig dette her. Amerikanske undersøkelser tyder på at 20% av alle 1.trimester blødninger skyldes en slik subchorionoc hematoma.

Har fortsatt 20% risiko for SA, men det er jo ganske stor sannsynlighet for at det skal gå bra. "Magefølelsen" er i hvert fall god.

Hvordan går det med deg da?

Så bra at det går bra med deg!

Grunnen til at jeg spurte var at jeg ble overrasket over å se deg her inne... fordi om jeg ikke husker feil så var den siste meldingen jeg så fra deg ganske kjip... Mener at du praktisk talt takket for laget, og ikke så noe håp.

Kanskje du akkurat hadde funnet ut av det da, for det er en stund siden..?

Det høres ut som dette har en god sjanse da...

Man kan jo velge å se glasset halvt fullt...ikke halvt tomt!!! Ikke sant!?

20 % er ikke ille, og jeg tror positiv innstilling er like viktig som alt annet!

Så en dokumentar engang om en ung gutt som lekte "stjernekrig" med kreftcellene han hadde i hodet, og ble frisk!! Tankens kraft er uvurderlig!

Gøy å se deg her da! Håper å få følge deg helt fram til mål!!!

Oi sann... Stemmer at jeg takket for meg, men det var absolutt ikke siste innlegg. (Var sikker på at en SA var på gang pga en styrtblødning med rie-liknende sammentrekninger i uke 10. (Verre enn da jeg faktisk mistet i mai). Takket derfor for meg, men var tilbake med bedre nyheter etter UL samme dag. (Og har siden svart på ganske maaange innlegg til andre med blødninger om at det må ikke gå galt, selv om det ser slik ut:-) Men en skal jo ikke være lenge borte fra BIM da, før innleggene forsvinner til side 2:-)

Er i hvert fall "still hanging in there", og satser på at dette går bra. Får veldig bra oppfølging her i USA!

Hei, jeg må bare spørre deg om en liten ting.... hva er grunnen til at du ønsker å ha seks barn? Jeg kjenner at det er mer enn nok med to jeg.... :) og så er jeg jo veeeeeldig nysgjerrig og lurer på hvorfor du bor i usa..... ja jeg innrømmer det - jeg er en liten nysgjerrigper :)

He he, vaskeligere å stoppe enn å begynne, vet du...

Etter førstemann sa forresten mannan min at en var nok, mens jeg håpet på 10. Gjett hvem som bestemmer?

Litt mer seriøst:

Gav vekk alt babytøy etter nr 3. Tenkte kanskje stopp, eller kanskje pause, " får se hva vi får lyst til om noen år...

Vi fikk lyst:-) Syns de tre store hadde hatt mye glede av å være "tette", så når vi først bestemte oss for å sette i gang igjen, håpet vi på to. Det gikk etter hvert:-)

Hadde aldri planer om flere enn 5, men ble gravid igjen til tross for bruk av prevensjon. Mistet, men hadde rukket å glede meg veldig til baby igjen, så vi bestemte oss for å gi det ett forsøk til:-)

Så nå håper vi det går bra med nr6. Ikke på langt nær så travelt med 5 som det var med tre små:-)

Bor i California fordi mannen min driver datafirma som satser mot USA. Pendlet mye, og vi tenkte vel rett og slett at det ville være en opplevelse å bli med. Lever jo bare en gang... Flott erfaring for ungene. Har vært her et år nå, og planlegger to år til. Anbefales:-)

Annonse

Å dra med barn til andre kulturer anbefales ja. Jeg har vært med på det. I motsetning til deg 'snart 6-barnsmor' var jeg barnet som var med:) Jeg og søsknene mine gikk tre år på amerikansk/internasjonal skole i Tyskland, vi ville nesten ikke dra hjem igjen:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...