Gå til innhold

Vondt i magemusklene

Lurifax71

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke hvorfor du har vondt, men jordmoren min sa at en tvillingmage i uke 30 var tilsvarende str med uke 40 på "vanlig" gravide....

Kan jo derfor være at trykket der inne nå er veeldig stort.....

Se fremover nå, du er snart i mål....

Blir du satt i gang før tiden?

Jeg er booket inn på KS i uke 37....

kun 14 uker igjen....puhhhh......

LYKKE TIL!!!!

Hei bbk&2småspirer!

Jeg har ikke hørt noe om å bli satt igang før tiden..... Førstemann var 4 kg, så legen mener jeg bør føde tvillingene selv om begge ligger i sete. Jeg var på kontroll i forrige uke, og begge to var 1700 g så de er store! Kjenner at jeg håper de kommer ett par uker før tiden!

Måtte du kjempe for å få keisersnitt?

Lykke til selv:-)

kanskje d kan være nåt me at magemusklan "utvides" når man har barn i magen? åsså må jo dine strekkes mye ekstra i og me at du har to i magen? ;)

kordan kan man vite vekta til ungan i magen før dæm e født?? kan æ å få vite d hvis æ spør, eller kommer d senere i svangerskape?

Hei msmarita!

Jeg er enig i din teori - tror nok det skyldes at de utvides noe helt vannvittig! Jeg går jo til UL kontroll, og da måler legen dem for å se at begge vokser som de skal. Ved å måle hodet, magen og lårbein anslår han vekten, det er jo ikke helt eksakt, men det gir en pekepinn:-)

Venter du også tvillinger? Når har du termin?

Nei, jeg sa at jeg ikke ville ta sjansen på vanlig fødsel da vi har kjempet så for å få disse nurkene.....

Redd for at noe skulle skje da det ble ganske dramatisk med sønnen min for 11 år siden.....

De argumenterte ingenting og sa at det fikk jeg bestemme selv, men at de ville bli tatt i uke 37 slik at jeg forhåpentligvis slapp at vannet gikk....og at det ble et planlagt KS med spinalbedøvelse slik at jeg er våken. :)

Annonse

Trur d må være d, for musklan glir fra hverandre å på ett hvis, så man likson blir "hul" midt på magen, dær musklan satt sammen før.. det e nåkk dærfor man blir anbefalt å ikke træne magemuskla mens man e gravid.

Ja, æ vente å tvillinga, 22 des.. ventetida e lang ;) når kommer dine?

D visste æ ikke at dæm kunne anslå vekt, æ må spørre på tirsdag ;) har faktisk bare fått ett ul bilde, av dn ene tvillingen, tenkte æ skulle mase mæj til å få litt flere ;)

Hei bbk&2småspirer!

Kjempeflott å høre at du slipper å kjempe for keisersnitt - du har vel egentlig kjempet nok for dette svangerskapet! Innslaget på TV2 var forresten veldig flott:-) Får bare inderlig håpe at politikerne tar til fornuft - slik at ikke flere trenger å gå gjennom alt det vonde dere har gjennomlevd! Stå på! Jeg synes du er knalltøff!

Hei Lurifax71!

Tro meg; du er ikke alene om å ha vondt. Er i 32+2 med termin 10.nov og jeg har hatt en fantastisk svangerskap, men siden juni har jeg hatt vondt i musklene under brystene og mellomgulvet. Når jeg bøyer meg fremover så er det så vondt at jeg nesten svimer av. Å ligge på sidene er det eneste som ikke gjør vondt. Og det blir bare verre og verre for hver dag. De siste dagene har det gått over til muskelkramper. Har spurt jordmor hva man kan gjøre med det men det er ingen som har noen tips. Er det noen som har tips så tas disse i mot med stooooooooor takk...

Hei Moppie!

Det er jo om ikke annet en liten trøst at det er flere som sliter:-) Jeg får veldig dårlig samvittighet overfor mannen og sønnen min når jeg er så inmobil og ikke istand til å bidra særlig i heimen. Men, men får håpe han holder ut en måned eller to til:-) Dette går jo tross alt til en veldig god sak:-)

Hei.

Så betryggende å høre at det er flere som sliter litt. Jag er i 32+6 og er STOR:

Synes alt hat vært veldig greit men nå den siste tiden har jeg så sterke og mange kynnere at jeg blir helt satt ut, Har to fra før av, ikke tvill, men har ikke hatt det sånn før. Vært og sjekket på riksen og det er ikke noe på gang enda..Får også plutselige stikninger i rygg og nakke.. Nei nå gleder jeg med til de små kommer ut, selv om jeg håper de blir noen uker til....

Lykke til til dere alle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...