Gå til innhold

Huff, for en lei opplevelse, åpning i uke 30!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt vondt i magen i ett par-tre dager, så jeg tenkte at vel, jeg kan jo høre med jordmor for å evt sjekke dette opp. Det var da enda bra, hun undersøkte meg og oppdaget at jeg hadde en åpning på nesten 2 cm. Hun beordret meg inn i 100% sykmelding og i ro. Hviiiiiiile! Er i uke 30 bare, og er selvfølgelig livredd for å gå i fødsel så tidlig. Så nå er det vel bare å legge seg ned, med bena høyt og med alt en trenger i en armlenges avstand. Har mange og vonde kynnere hele dagen lang, så dette er ikke akkurat en drømmesituasjon. Så folkens, ta magevondter på alvor selv om dere "bare" er tidlig i tredje trimester!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :o)

Jeg var inne med rier i uke 32, hadde da litt over 2 cm åpning og livmorhalsen var flatet ut. Ble beordret til fullstendig ro framover, iallefall til uke 35... og da begynte jeg gradvis å gjenoppta litt aktiviteter - holdt på å bli gal av å sitte hjemme:) Fødte for en uke siden, når jeg var 36+1..

Bare vær flink å hold deg i ro iallefall 5-6 uker til, så skal du se at lillebanet holder seg inne enda ei stund:):)

Lykke til uansett!

Skrevet

Livmorhalsen min var ikke flatet ut da, det er jo et godt tegn. Det er ikke så greit å holde seg i ro med en ettåring i hus, men jeg skal gjøre så godt jeg kan! :)

Uansett, å føde i uke 36 høres jo fristende ut. Sist gang gikk jeg godt ut i uke 42. Håper å slippe det denne gang, så om en 5-6 uker skal jeg være en skikkelig lekende og bærende mamma igjen! :)

Skrevet

Er i samme sitasjon, men i uke 34. Hvor lenge var du nødt å stanne på sykehuset etter fødsel uke 36?

Skrevet

Ved mitt forrige svangerskap fikk jeg 3 cm åpning i uke 32, det gikk jeg med i en mnd. Jeg satt meget rolig de første ukene. Jeg skjønner at du er litt skremt, men ta det med ro og husk hvor flinke de faktisk er med disse for tidlig født nå. Tar du det med ro er sjangsene store for at fødselen venter på seg.

Nå er jeg i uke 34 og har 2 cm åpning, så nå gjør jeg det samme. Tar det med ro. Selv om jeg skjønner at det er forskjell på uke 30 og uke 34.

Jeg er jo ingen jordmor eller lege, det jeg sier ar bare ut fra mine egne erfaringer.

Har du foresten fått noe for å stoppe fødselen? Det fikk jeg forrige gang, men etter uke 34 gjør de nemlig ingenting for å stoppe den.

Uansett, lykke til! Gi oss beksjed om hvordan det går.

Skrevet

Jeg ble liggende på sykehuset 5 døgn nå, fødte 36+1 .. så det var ikke så verst :)

Er ei sterk lita tøtta vi har fått =)=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...