Gå til innhold

Noen som har hatt symptomer i forbindelse med cyste på eggstokk?

Anbefalte innlegg

Jeg har en cyste, antageligvis vanncyste, som ble funnet i forbindelse med forundersøkelse til inseminering og prøverør. Er ferdig utredet og har ikke pco eller pcos. Er ikke bekymret over cysten, men har de siste dagene hatt stikninger/ litt vondt der jeg inbiller meg eggstokkene er, litt vondt i underlivet/livmor (litt vanskelig å beskrive), hatt noen skikkelige hetetokter og har masse el-slim (muliggens el nå, har med vilje latt være å teste, men disse symptomene kom før de vanlige el-symptomene kom i tilegg). Har vært så full av vann i kroppen og tror jeg har hatt en totalt uforklarlig vektøkning (har god kontroll på matinntaket:)).

Er det noen som har erfaring med dette? Kan det virkelig være symptomer som den cysten gir, eller er det noe jeg inbiller meg? Dette vet jeg virkelig ingenting om.Blir veldig glad om noen andre gjør det!

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har hatt cyste på eggstokken flere ganger, og jeg har også hatt en del stikk-smerter i eggstokken. Ofte ble de stikk-smertene verre og spredde seg til hele underlivet på en måte... ganske ubehagelig! og neste gang jeg fikk cyste igjen, kjente jeg umiddelbart igjen smerten.

Men ellers kan jeg ikke huske at jeg hadde noe spesielt utflod da annen en stadig småblødninger som jeg alltid hadde når jeg gikk på minipillen.

Siste jeg tror jeg hadde cyste var i sommer og når jeg endelig fikk time hos gyn en uke etterpå, så var det allerede borte. Men jeg kjente helt klart igjen smertene samt at jeg ikke hadde fått EL den perioden. Da hadde jeg smerter i 3-4 dager men ikke noe uvanlig utflod.

Er cysten din veldig stor? en av de jeg hadde var på en størrelse med en golfball, og den forsvant helt av seg selv uten noen store smerter.

Takk for at du svarte! Min cyste var ikke så stor nei, helt vanlig størrelse tror jeg. Ikke liten, men ikke stor..

Tror du at det var når cysten sprakk du fikk smerter? Husker du om du svettet mer enn vanlig/ har du hørt om at man gjør det når man har sånne cyster? Jeg spør og graver litt :o)

Siste gang jeg hadde cyste i nå i sommer, så tror jeg at det de smertene skyldes at den sprakk eller lekket. Gyn fortalte at de ofte lekker ut væsken av seg selv og forsvinner, så det passer jo med at smertene holdt på noen dager. For nå jeg var hos gyn 5 dager etterpå var den helt borte. Men jeg kan ikke huske å svette mer enn vanlig, og har heller ikke hørt om det..... Vel, det var jo midt i varmeste juli så jeg var jo veldig varm fra før....

Før denne i sommer, var det to år siden sist jeg hadde en cyste. Det var midt på vinteren og jeg kjente igjen de stikkende smertene og bestilte time hos gyn med en gang. Den var litt stor og jeg bare beskjed om å følge med om det ble verre. Måtte tilbake på kontroll etter tre måneder, og da var den blitt borte av seg selv uten at jeg hadde registrert noen store smerter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...