Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Trenger råd. Er såå uskikker på om jeg vil vite hva jeg får. For: - forberede meg når det gjelder klær, rom etc - innstille meg på hva det blir - er jo nysgjerrig - magefølelsen sier gutt så kan jo like gjerne få det bekreftet Mot: - har gutt fra før så har veeeldig lysst på jente. Blir dessverre skuffet hvis det blir gutt - spenningen borte - kan i det lengste håpe på jente selv om jeg tror det blir gutt - tenke om de tar feil og jeg innstiller meg på det ene eller andre Hjeeeeeeelp!
klar for #2 Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Vi har bestemt oss for ikke å få vite hva det blir, Sambo vil gjerne vite men man må være to... Når det gjelder for lista di er det den samme som sambo her har ramsa opp. Men jeg mener at når det gjelder klær og rom går det helt fint å ta det i nøytrale farger. Butikkene er jo åpne nå du kommer hjem fra sykehuset igjen ikke sant? Og det med å innstille seg på hva det blir, er det så farlig om du ikke får gjort det? Blir jo like glad i babyen uansett. Og om det skulle vise seg å være gutt du venter tror jeg nok ganske sikkert at skuffelsen din kommer til å gå over utrolig fort. Jeg vil ikke vite fordi det rett og slett ikke spiller noen rolle hva det blir. Og så syns jeg det er mest sdpennende å vente til fødselen, å få høre at det ble en jente eller en gutt. Er ikke lenge siden man ikke hadde muligheten til å få vite en gang! Uansett lykke til med valget du tar!!
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Her er våre tanker da vi var på ul opp i mot for og imot lista de... For: - forberede meg når det gjelder klær, rom etc- De kan ta feil og da er all jobb bortkastet. - innstille meg på hva det blir- Så lenge babyen er frisk er det jo morsomt å vente i spenning. - er jo nysgjerrig- Må jo ha litt spenning igjen til fødselen... - magefølelsen sier gutt så kan jo like gjerne få det bekreftet- Hold på magefølelsen, og se om den stemmer til slutt (de kan jo se feil) Mot: - har gutt fra før så har veeeldig lysst på jente. Blir dessverre skuffet hvis det blir gutt - spenningen borte - kan i det lengste håpe på jente selv om jeg tror det blir gutt - tenke om de tar feil og jeg innstiller meg på det ene eller andre Vi hadde også lignende mot. Håper det var litt til hjelp.
SuSiii Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 hæææ!!! skuffa??? hvordan kan man bli skuffa?? jeg forstår at folk kan ha et ønske om hva kjønn det skalbli,men skuffa,hallooooo!!! husk,det er da ikke alle som kan få barn,tenk på hvor heldige dere er som kan få,å hvis barnet er friskt,er vel det mye mye mer viktigere enn om det er gutt eller jente...det blir jo deres barn av kjøtt og blod,du vil jo bli gla i det og aldri ønske eg et annet barn istedet??? å da vil du jo ikke bytte kjønnet på det heller...off,jeg forstår ikke at man kan si man blir skuffet!! men alle har jo selvfølgelig lov å ha et ønske...
Leola Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Jeg synes du IKKE skal vite. Jeg visste det med førstemann, vet det ikke denne gang. Er i uke 26 nå. Synes spenninga er sååå mye større nå enn når jeg visste det! er jo kjempe spennende å spekulere å gjette på hva det er. Finne navn til begge kjønn, å lure på hvem som er inni der. Nysjerrighet er bare sunt:) Synes jeg har like godt forhold til lillegull inni der selv om jeg ikke vet hva det er. Når det gjelder shopping hadde jeg aldri i verden hamstra inn rosa om det var jente og omvendt. Har hørt så alt for mange tilfeller der det har slått feil. Du kan også bli skuffa om de har tatt feil. Er nesten litt skummelt om du er superforberedt på et kjønn å så kommer det ut det motsatte, kan ta en stund å venne seg til det. Eneste positive jeg kommer på med å vite kjønn er at en får dempet nysjerrigheten. Det blir hva det blir uansett om du har lyst på jente, du får bare vite det litt senere:)
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Valgte dere å vite det eller??? Hva sier magefølelsen din? Lykke til!
ractor Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 dette er noke du må finne ut av sjølve. vi har bestemt oss for og finne ut av kjønnet. har ikkje noke og si uansett ka det blir, men vil gjerne vite det.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Ville bare si til deg som er førstegangs at den første gangen er ikke som de andre. Kjønnet betyr ingenting (selv om en kan håpe på et spesielt ett) en går rundt i en lykkerus,det er så spesielt å være gravid og alle disse nye følelsene,behovene osv,hva en får er ingen betyr ingen verdens ting. Kan godt forstå HI , jeg har ei jente fra før. Det hadde vært 100% å fått en gutt denne gang så jeg fikk en av hver. Mange kan henge seg veldig opp i det håpet på å få det en ønsker at det kan bli en skuffelse med en gang hvis det ikke er det,det betyr ikke at de kommer til å være mindre glad i det barnet. Skuffelsen forsvinner ganske kjapt. Noen bryr seg ikke om hva det blir men får du 2-3 gutter så vil du nok kjenne det hadde vært veldig kjekt med ei lita jente eller omvendt men de elsker jo barna sine høyest på denne jord og ser ikke på 2,3 mann som en skuffelse for det var ønske om at han/hun skulle være det andre kjønnet. Tror kanskje det blir litt lettere å forstå når du kommer i sitvasjonen selv.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Enig med 1. gangs gravid! Skuffa...hørtes fælt ut. Venter selv nr. 3.
Snart er vi 5 "07okt" :-D Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 jeg ville vite kjønne første gang med hun som tok UL nektet og jeg fikk den overhøvlingen for at jeg i det heletatt spurte. Nå trodde vi vel kansje et kunne være en gutt ut fra det vi så men viste jo ikke. Jeg ønsket meg egentlig en jente så jeg var så instilt på at det kom til å bli en gutt. da min lille gutt (ble ikke fortalt meg ) ble født og jeg fikk barnet tilbake fra banepleieren så hadde "han" rosa armbånd på armen og jeg nesten fornærmet, for jeg hadde ikke født noen jente!! Jeg hadde rett det var en gutt. Jeg ønsker å vite denne gangen også (så får håpe de forteller det da ) for det er jo altid en sjanse at de tar feil på UL også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå