Doubichou Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Jeg er blitt plaget av hjerte klapp og er fryktelig anpusten bare jeg gaar et par minutter eller et par trappe steg. Naar kommer for aa hente Lillegutt paa skolen, etter 400 meters gange, klarer jeg ikke aa snakke engang og om natta ligger jeg vaaken og hoerer paa hjerteslagene ... dette begynner aa bli plagsomt! Tirsdag var jeg hos hjerte spesialist, som ikke fant noe feil med hjertet mitt (og heldigvis for det !!!) ... men verken gynekolog eller hjerte spesialist finner ut hva som foregaar i kroppen min! Har noen andre hatt lignende opplevelser?
Hemmeline Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 Det er ikke jernmangel da? Jordmoren min sa at det var vanlig å få hjertebank når man var gravid og at det av og til kunne være tegn til jernmangel. Bra ikke hjertespesialisten fant noe, for da er det sikkert ikke noe alvorlig!
seff Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Kjenner til det med å være andpusten hvertfall...Puster som en hval etter å ha gått opp en liten trapp feks..men jeg trener, og da er det sånn at jeg puster som om jeg er døden nærl i fem min, også går det over. Når man er gravid har man jo et økt blodvolum, og da jobber kroppen litt ekstra for å "sende" dette blodet rundt... Har du lavt blodtrykk? Når trykket er lavt så kompenserer kroppen med økt pulsfrekvens for å holde sirkulasjonen oppe. Så det er jo en mulig årsak? Pulsen min spretter til værs ved den minste bevegelse nå..Men igjen så tenker jeg at kroppen har jo "mer å jobbe med" - ekstra blod og ikke minst 10 ekstra kilo....-, så da krever det jo mer innsats fra hele systemet. Hva slags tester gjorde hjertelegen?
Smaily på Sørlandet Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Heisann, jeg har akkurat samme som deg!!! Hjertet slår i utakt, og når du opplever dette for første gang så tror du at du skal dø!!! Forferdelig følelse. Jeg ble skikkelig redd. Jeg fikk det for første gang for 2.5 år siden, men da var jeg ikke gravid. Legen mente at det kom fra stress (på jobb), og at jeg måtte ta det kraftig med ro. Jeg har det samme nå, og er bare 13+5. Jeg velger å tro at det er kroppen som sier ifra at jeg ikke må stresse. Har en stressende jobb, og mye annet å tenke på oppi alt dette med å være gravid for første gang. Du har ikke noe galt med hjertet ditt, det er jeg sikker på selv om jeg ikke er noen lege. Jeg vet om flere som har slikt, men det kan jo være andre årsaker til at du har det. Ikke vet jeg. Men følg med på slagene om det blir verre eller ikke. Snakk med jordmor neste gang mht stress. Det kan være stressrelatert for deg også. Det er jo ikke bortkastet å spørre henne! Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå