Gå til innhold

Sushi?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Grr. Jeg har akkurat irritert meg over dette. I a- magasinet i dag står det: Sushi kan spises, men man bør sjekke at hygienen er god der den lages og at råvarene er gode. Dette står også flere andre steder.

 

HVORDAN skal man sjekke dette???!?!!? Spørre? "Unnskyld, vasker du hendene etter å ha vært på do? Bruker dere råtten fisk?"

 

Unnskyld, blir litt hissig... Har så lyst på sushi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET lurte jeg også på, for jeg eelsker sushi. Jeg har lest at man kan spise det dersom fisken har vært frosset på forhånd, sånn at evt. skadelige bakterier dør. Jeg har ikke så mange sushisteder der jeg bor, en billig og en dyr. Så fra nå blir det bare dyr sushi på meg, for jeg tror de er flinkere til å behandle maten sånn at den er trygg. Men man vet jo aldri, og det er nok ikke noe jeg kommer til å fråtse i nå som jeg er gravid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig i frustrasjonen om hvordan man skal kunne vite om man får bra nok råvarer - har fullstendig abstinens på sushi nå (mest fordi jeg har flytta "på landet").

 

Men litt mer konkret. Dropp biter med tunfisk og smørfisk mens du er gravid. Tunfisk har litt for mye miljøgifter tror jeg, og smørfisk har noen skadelige stoffer i rå tilstand (i store menger dog).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...