Hilsen Aud Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Det var da en rar ting å rope ut her inne??? Misforstå meg rett, jeg er egentlig ikke glad for at TR kom...., men samtidig VELDIG glad for at den kom på dag 39 i syklus. For det betyr at det har snudd og at kroppen min holder på å kaste av seg disse p-plaster nykkene jeg har slitt med etter prøvestart i vinter. Min største bekymring har vært at hver syklus har økt med ca en uke for hver syklus. 29dg, 36dg, 41dg, 47dg.... hvor skulle det ende?? Men i dag, på dag 39 i min 5pp kom TR! Og da har det snudd, ENDELIG!! Jeg fant EL forrige PP, men jeg trodde ikke jeg hadde hatt EL enda denne PP, jeg ventet nok en maraton-PP. Ja ja, dette var bare mine ytringer i dag.Må jo dele min merkelige glede over å få TR med noen, og da er jo dere midt i blinken Ha en fin helg alle sammen
tyrjente76*mammatil2imars10* Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 gratulerer he he jeg også fikk besøk idag...på dag 60...juhuuuu
Jewel m/jente får gutt Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Har også slitt med lange sykluser etter pilleslutt. De tre jeg har hatt har vært hhv. 35,40 og 40. Så i dag kom tanta på dag 33. Håper det betyr at det snur for min del og.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Hurra!!! Er deilig å lese om at joen er glad for mensen også da :-) kan ikke bare være negativt :-) Håper du får de syklusene korte og stabile etterhvert!!
Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Hei Happy*81! Kjenner meg veldig igjen her!!! Gikk på p-pillen i 6 år og har også slitt med veeeldig lange sykler (opptil 60! dager) etter pille slutt. Deilig å lese at andre har det på samme måte som meg. begynte å tro at jeg var "unormal". Har jo alltid hørt om folk med lange sykler etter pilleslutt, men det får da være grenser, har jeg tenkt! Men vi er visst flere i samme båt, ser jeg. Kjenner igjen den der jublende følelsen når TR kommer. Får håpe at syklene våre er på veg tilbake til det normale nå da!!? )
Hilsen Aud Skrevet 16. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2006 Helt enig! Og hver måned har jeg tenkt at "nå snur det", og "den kan jo ikke ble lenger nå vel?". så det var egentlig en super-gledelig overraskelse når jeg ikke trodde jeg hadde hatt EL en gang enda denne syklusen. Jeg ble skikkelig giret til å prøve for fullt denne måneden, skal gi jernet, for hvis jeg blir gravid rekker jeg å være 12 uker på vei til jul:)
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Oi. leste litt her og ble litt satt ut at dere har så lange sykluser.. Kastet pillene i dag og venter da min siste pille-mens straks. Hvordan teller dere dager? Gjelder det på en måte fra første dag i den mens får nå også? Skulle jo ikke jo tenke så mye på dette nå vi , da ,men.. ikke lett å la være..hehe. Er jo så gøy å være "i gang" liksom. Vi har vært i gift i to og en halv måned og jeg er straks 29 og mannen min er 31..føler at det virkelig er på tide..hehe.
Hilsen Aud Skrevet 16. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 16. september 2006 hei en syklus varer fra første blødingsdag til og med siste blødningsfrie dag. Ingen dager telles "dobbelt" Når du får mensen igjen er det dag 1... Jeg anbefaler å sikte deg inn på ca dag 14 i første syklus etter at du har kastet p-pillene. Min første syklus var tilnærmet normal (29 dager), for da var det fortsatt en del hormoner i kroppen,og disse sørget for at jeg fortsatt hadde normal varighet på syklusen. men etterhvert som kroppen min har tømt seg for de tilførte hormonene, har syklusene mine blitt lengre og lengre. Så hvis (bare hvis altså) du skulle bli utsatt for noe lignende, så anbefaler jeg som sagt at du virkelig gir det et forsøk også denne første syklus. Jeg angrer på en hund at jeg ikke var mer engasjert den første måneden som faktisk hadde en normal syklus.. Lykke til
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 ah, akkurat. Tusen takk for tips!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå