Liten snupp + liten spire =) Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Når jeg elser her inne, er det mange av dere som skriver at dere har overvekt og at dette er et vanlig problem når det gjelder PCOS. Jeg er 1,60 og veier 53 kg og er langt fra overvektig.. Også andre steder hvor jeg leser om PCOS står det at dette ofte har en sammenheng. Men det stemmer jo ikke overns med meg, bare lurer på om det er noen andre grunner?? Noen som kan svare? Hva har gyn. deres gjort etter at dere har fått beskjed om at dere har PCOS? jeg har begynt på Provera og venter på blødning... Bare lurer på om dere vet noe om hva som kommer til å skje videre. Var i sjokk når jeg var hos gyn. i går så alle spørsmålene jeg burde ha stilt, kommer nå isteden.. Håper dere kan hjelpe!! =) Jeg fikk altså beskjed om å ta provera i 1 uke og vente 1 uke til for så å se om jeg fikk blødning... Noen som vet hva som skjer videre?? Takker for svar!! Lykke til allesammen!!! =)
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 15. september 2006 Forfatter #2 Skrevet 15. september 2006 Glemte en ting til... Jeg har aldri vært overvektig, og i løpet avdette året som jeg har ventet på mensen (i 9mndr nå) har jeg gått ned så mye som 6-7 kg.. Dette stemmer jo heller ikke med det jeg har lest.. Og dette med hårvekst, kan noen forklare meg det? Har alltid hatt hårvekst som kommer lett tilbake igjen etter barbering men ikke noe mer plager enn det... Kan noen forklare? Som dere skjønner har jeg masse spørsmål!!
Netty32 Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Heisann!! Skjønner godt at du har masse spørsmål jeg! Det ligger et innlegg her inne med mye info om pco som bula har lagt inn. jeg skal dytte det opp til det jeg! Det står det utrolig mye bra info. Jeg fikk diagnosen for over fem år siden, og gryunnen til at jeg ble utredet var plagsom hårvekst og uregelmessige sykluser. Det med hårveksten er en følge av at dette er en hormonforsyrrelse. Her gror det som bare det, så jeg bruker mye tid på fjerning av ulike typer:) Jeg er heller ikke overvektig, da jeg fikk diagnosen var jeg nærmest undervektig. Husker legen stussa litt på det! Men det er ulike grader av dette, jeg er ikke "hardt angrepet". Det er vel som med de fleste sykdommer/ syndromer, det er ikke alle som passer helt inn i alle de vanlige symptomene. Jeg er ikke ekspert på området, men les innlegget til Bula, det er bra! Lykke til!!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 16. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2006 Takk for svar!! Skal lese innlegget.. Er bare så rart at verken det med overvektig eller hårvekst stemmer..
lindynatt Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Ikke alle har alle pcos symptomene. Jeg er overvektig men er ikke nevneverdig plaget med hårvekst. har aldri hatt for mye mannlige hormoner, men har allikvel uregelmessige sykluser og neppe naturlig EL. Jeg kjenner flere tynne jenter som har pcos.. to av dem er til og med insulin resistent.
angel0495 Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Hei Jeg blir litt lei meg jeg når jeg ser det er så mange som stoler blindt på hva legen sier, vi som får PCOS trenger ikke nødvendigvis bli overvektige eller ha mye hårvekst... men man har cyster på ovariene altså egglederne(mer enn 8 stk på hver side som er over en viss mm). Det er dette som definerer PCOS, så kan de andre plagene komme eller ikke i forhold til hvor mye og hva slags hormoner man produserer for mye/lite av. De som produserer for mye andosteroner(mannlig hormon hos kvinner) kan bli plaget av mye hårvekst,overvekt osv. og man mister virkningen av progresteron(det kvinnelige hormonet) som fører til at mensen blir borte, som fører til at man ikke får eggløsning og det igjen fører til cystene. Håper du ble litt klokere nå...........? Og du fra en som for bare få mnd siden ikke hadde barn i magen pga PCOS, men nå går i uke 25, glem legene de kommer ikke til å hjelpe deg( jeg gikk til lege i nesten 3 år), ta heller kontakt med homeopat(de er kjempe flinke på Arenaklinikk.no,spesielt Øyvind). På 3,5 mnd reparerte det meg og jeg har verken allergi, sykdom,cyster lenger,bare en lenge etterlengtet baby i magen........;-) LYKKE TIL!!!
Liten snupp + liten spire =) Skrevet 19. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 19. september 2006 Hei Takk for svar =) Gartulerer så masse, blir alltid like glad hver gang noen er gravide, spesielt oss med PCOS =)=) Takk for tipset.. Jeg har bare vært hos gyn. min. Og jeg var der første gang i forrige uke, nå går jeg på provera. Masse lykke til med barnet i magen!! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå