Gå til innhold

nyrebekkenbetenneøse

LilleMy85*og veslejenta +1til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva skjer om man får det i svangerskapet er uke 37..

hva er tegn på at man har dwet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

jeg har hatt urinveisinfeksjon (som det ettersom jeg vet alltid starter med før det går helt til å bli nyrebekkenbetennelse) tre ganger i løpet av svangerskapet. er nå i uke 33. du vil få antibiotika med en gang. og dette er ikke skadelig for fosteret. kun i 1 trimester skal man være veldig forsiktig med antibiotika.

nyrebekkenbetennelse er forferdelig vondt, har hatt det også et par ganger, men du vil nesten garantert merke urinveisinfeksjonen før du kommer så langt som til nyrebekkenbetennelse. da jeg fikk det, kom det mye blod ut av urinen og gjorde utrolig vondt!!! ved urinveisinfeksjon vil du få vondt i "vingene", altså nyrene på hver side av korsyggen, pluss at du vil få vondt i magen. det svir som regel en del når man tisser. og man er alltid tisstrengt!

er du i tvil, så få det sjekket med en gang!

håper det kunne hjelpe.....

Skrevet

det er jeg som skrev innlegget over...

hadde altså nyrebekkenbetennelse før jeg ble gravid.... har vært flink til å få sjekket nå i svangreskapet, så har aldri rukket lengre enn til urinveisinfeksjon. men for all del sjekk deg om du er i tvil! det er viktig for både deg og fosteret!

lykke til videre med graviditeten! ikke lenge igjen nå:)

Skrevet

ja oki takk for svar;) har nemlig L+4 i uvi

Skrevet

ja..og så er det jo viktig å få antibiotika så fort som mulig..for når det har gått til nyrene kan det sette igang rier/fødsel om du er veldig uheldig.. har jeg blitt fortalt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...