Gå til innhold

Ultralyd med bankende hjerte!

Anbefalte innlegg

For en deilig opplevelse det var å se en bitteliten sak med et bankende hjerte! Var kjempenervøs og helt skjelven før jeg gikk inn til timen i dag, har blitt skuffet så mange ganger tidligere (har 3 aborter bak meg). Derfor fikk jeg komme inn til tidlig ultralyd, er i dag 7+1, noe legen kunne bekrefte med størrelsen på embryoet på ca. 9 mm. Men, som legen sa, ultralyd er ingen fremtidsmaskin, den kan bare ta et bilde av situasjonen slik den er nå, kan ikke forutsi hva som vil skje fremover. Så, jeg har allerede bestilt 2 nye ultralydtimer (1 hos gynekolog som jeg håper å få fast oppfølging hos og 1 ny time på Riksen). For meg vil det være betryggende å kunne følge med i ukene som kommer og se at det er liv, og forhåpentlig passere uke 12 (som for meg vil være en viktig milepæl) uten noen komplikasjoner. Ha en strålende helg alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6329066-ultralyd-med-bankende-hjerte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Dere kan glede dere til dere får oppleve det samme. Fra uke 6 skal man kunne se et bankende hjerte. Derfor ventet jeg til uke 7, slik at jeg var på "den sikre siden", hadde ikke greid å takle at jeg hadde kommet for tidlig, og trodd at det hadde gått galt. Men, foruten at jeg så det var noe bittelite som beveget seg på skjermen, var det ikke så mye mer jeg så. Det andre var stort sett bare en liten skyggeklump. Gleder meg derfor til jeg skal tilbake i uke 10, og har også ny UL i uke 12. Har bestemt oss for at vi ikke skal si noe til familie og venner før etter uke 12, så da er det greit å ha akkurat vært på UL for å få bekreftet at det fremdeles er liv der inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...