Trebarnsmor!!! Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Jeg er i uke 30, og BT har stiget til 125/100...det var ingen fare mente legen. Men vet ikke helt om jeg tror på han. Jeg har hatt stabilt BT på 110/75 tidligere. Formen er bra. Fikk kraftig svangerskapsforgiftning i mitt første svangerskap,så derfor er det lov å bekymre seg litt...Hva er deres BT?
Brillemamma Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Synest det var rart at legen sa at det var ingen fare...for BT ditt er jo ganske høyt.. Mitt ligger nå på 120/80... Hadde 110/85 sist gang, og da sa jm at vi måtte følge godt med på BT, for det kunne være tegn på sv.sk.forgiftning.. Men nå er det gått litt nedigjen da. JM sa at om undertrykket kom over 90, så var det høyt...
UnePune äntligen hemma! Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 På sist kontroll nå gikk jeg opp fra 120/65 til 130/80, samt jeg hadde prot +1, fekk da streng beskjed at om jeg fekk vondt i huet, hevelser eller lignende skulle jeg ringe med en gang. Skulle til jordmor neste uka, ellers ville han hatt meg inn en gang uka etter for å sjekke. Jeg er uke 38, veit ikke om det har noe å si? Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt sykehuset for sikkerhetsskyld?! Leste et sted at om en fekk forgiftning på slutten utvikler det seg saktere enn om man fekk det tidlig, så om ikke annet ville jeg ha sjekket meg igjen om kort tid!
Trebarnsmor!!! Skrevet 15. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2006 Merkelig dette...Men jeg tror jeg kan kjenne det om jeg får høyt BT. Og det kjennes ikke slik ut nå. Er 100% sykmeldt fra og med i dag, så da får jeg ta det med ro iallefall. Jeg skal til jordmor om en uke...venter til da om jeg ikke skulle bli syk da.
somm@r Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Da jeg fikk så høyt trykk, ble jeg sendt til føden for kontroll. Jeg var dårlig i tillegg. Blir du dårlig på noen måte bør du ringe føden, eller kanskje du bør ringe dem uansett. Nå har jeg undertrykk på 90 og går til kontroll en gang i uka.
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 jeg har hatt forholdsvis høyt blodtrykk under hele svangerskapet, går på medisin, men undertrykket ligger mellom 85 og 90. Legene jeg har prata med sier at d bør ikke kommer over 90, men d er de store forskjellene de er ute etter. D e farlig hvis d stiger mye, d er da man bør være oppmerksom
Puttipluttipott*har født* Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 I følge bøkene sier de at at snittet på normalt blodtrykk er 120/80. 125 i overtrykk er bra, men 100 i undertrykk er høyt. Jeg hadde svangerskapsforgiftning i forrige svangerskap der blodtrykket steg til hver kontroll, i tillegg til eggehvitte i urinen. Hvordan er urinen og ødemet ditt? Har du noe trykk/trykkende hodepine, kvalme, pressende smerte i mellomgulvet? Dersom du merker noe av disse symptomene, skal du ta kontakt med legen/føden med en gang. Jeg har hatt ett tillfelle med blodtrykk på 140/90 denne gangen og det merket jeg selv ved trykk i hodet. Da måtte jeg ligge på sofaen til jeg fikk ny kontroll 2 dager etterpå. Da hadde det roet seg til 110/70. Faren er om det ikke synker, så jeg er så utrolig glad. Urinen min er helt flott. Er det kun blodtrykket hos deg, vil jeg råde deg til å roe ned litt. Bruk mye tid på sofaen. Det er et tegn på at kroppen vil slappe av;-) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå