Gå til innhold

seriøst, hvordan står det egentlig til med...

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hehe, hvorfor lurer du på det??? tror vi skal greie oss. jeg får engangsstønad og hjelp fra familie pluss en samboer som tjener veldig bra... nå vet jeg ikke helt hva du mener med egnede omgivelser(?!), men vi skal i hvertfall bo i en rimelig stor leilighet i sentrum, men skal flytte litt til utkanten når jenta vår blir eldre.

Vi har til det vi trenger, og kan kjøpe oss det vi ønsker oss.

Sambo jobber, så han har lønning, jeg har barnetrygden.

Så snart som babyen min begynner i barnehagen som storesøster, så begynner jeg på skole, og derfra får jeg jo stipend også.

Når jeg er ferdig med skolen, så satser jeg på at jeg får meg en jobb jeg også.

Så det går nok helt fint.

Tror nok de fleste unge har penger til å få barn, når dem planlegger, for alle vet jo at det koster penger.

Vi bor i en leigd leilighet, men håper på å få kjøpt oss et hus når den muligheten byr seg.

Vi bor kjempebra her vi bor, så før vi får oss eget hus, flytter vi heller ikke.

Tror nok at det er like mange "gamle" foreldre som sliter enn oss unge.

Vi har det kjempebra, og kommer til å ha god råd når babyen kommer. Jeg studerer og har jobb, og sambo er selvstendig næringsdrivende og tjener råbra, så det er ingen problem. Ungene våre skal ikke mangle noen ting. Det er heller hvordan man prioriterer pengene som betyr noe, enn hvor mye man har. Vi skal kjøpe en gård antageligvis, så barna får vokse opp i landlige områder ikke langt fra barnehage og skole og sentrum. Og der er det nok av "boltre-plass" ja ;-) Heller det enn midt i travleste byen kanskje. Ikke vet jeg, har ikke bodd i by, så det kan sikkert gå veldig bra det også...

Annonse

Og det var det verste skjellsordet du kunne komme med.. haha, du kunne jo skrevet det da, akkurat det du lurte på. Og grunnen til at jeg skrev "eh", var fordi jeg nølte litt, ikke for å være frekk mot deg. Men siden du tar det på den måten så... Er det for at du skal få noen flere å hakke på dette da.

Han har en inntekt på litt over 380.000 i året. Altså da har vi 7300 kr å leve for i uka. Pluss at jeg jobber litt også ved siden av studiene. Men det går rett ut når jeg skal betale tilbake studielånet. Så vi greier oss fint!

Annonse

Det er helt ok. Både han og jeg får bortebo stipend fra skolen, jeg har extra jobb i en kiosk i helgene også jobber jeg litt på SFO på barneskolen etter at skoledagen min er over.

Han arvet ganske mye penger i sommer, men de sparer vi til vi virkelig trenger dem.

I tillegg så betaler vi ingenting i husleie siden mamma og pappa eier leiligheten.

Så vi har det ganske så romslig, så lenge vi prioriterer det viktigste før det mindre nødvendige så har vi mer enn nok til overs!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...