Gå til innhold

mykt smør- glasur til sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei er det noen som kan hjelpe meg. Finner ikke oppskiften på den sjokoladekaken jeg vanligvis baker. Har funnet en oppskrift fra et ukeblad som jeg tenkte å lage. Men der står det bla bruk mykt smør (+++) til glassur. Jeg har alltid smeltet margarin + de andre ingrediensene. Noen som vet om jeg kan bruke smeltet margarin???? Eventulet hvilket mykt smør bruker dere? hm..... er det vanlig smør, slik som brukes på brød skivene de tenker på??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville brukt usaltet meierismør som jeg smeltet med sjokoladen og eventuelt andre ingredienser. Kan ikke tenke meg at de mener vanlig "brødskivesmør". Margarin burde nok også gå bra, men jeg synes meierismøret gir en veldig god fyldig smak. Personlig preferanse bare:)

Skrevet

Blir vel som en smørkrem, der du rører romtemperert Tine smør sammen med smør, evt. melis og kakao pulver eller hva oppskriften sier.

Skrevet

Vi bruker bare venli margarinpakke..per eller noe..

vi elter margarin og melis sammen med hendene, den blir myk fort av varmen fra hendene, så tar vi i vaniljesukker, kakao og 5ss sterk varm kaffe...namnamnam..blir kremet og fin, ikke massiv som glasuren der man smelter margarinen..å smelte er mindre jobb da ;)

Skrevet

Jeg har en veldig god krem som er himmelsk på og i sjokoladekaker ( helst runde og et til to lag krem inni)

300 g melis

100g mykt meierismør

2 ss sterk kaffe

3 ts vaniljesukker

4 dråper romessens ( jeg bruker vel nærmere 15...)

4-6 ss oboy eller nesquik ( ta til den får en fin og lys brunfarge)

Alt dette blandes, og smøres utover ( og inni) kaka =)

Jeg skal lage dette til samboeren min i dag, siden han skal feire bursdagen sin i morgen, og siden temaet kom opp, kan jeg dele verdens beste kakeoppskrift med dere =)

Skrevet

Jeg pleier å bruke en god klatt med soft flora, en del melis og kakaopulver og et par skjeer med sterk kaffe. Smelter ikke margarinen, bare rører alt sammen. Supergodt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...