Gå til innhold

Hjelp - tisser på meg når jeg kaster opp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er mye plaget av kvalme og oppkast, og det var jeg også i forrige svangerskap. Men nå har jeg fått et pinlig ekstraproblem: når jeg kaster opp eller brekker meg kraftig kommer det ofte urin ut samtidig. (Ikke store mengder da, men likevel) Det er umulig å stoppe. Slikt skjedde aldri forrige gang, og jeg syns det er skremmende, for det betyr jo at jeg er blitt dårligere til å holde igjen etter at jeg fikk barn. Har ikke merket noe ellers til dette problemet, men nå er det altså kommet. Jeg regner med at det er knipeøvelser som gjelder, men jeg syns disse er vanskelige og slitsomme, folk sier det er noe du kan gjøre overalt og når som helst, men hos meg krever det full konsentrasjon. Og er det egentlig noen vits å trene knipeøvelser før fødselen? Må man ikke bare starte på scratch etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk det samme problemet etter sist fødsel. Det at knipeøvelsene trener full konsentrasjon fra deg tyder på at de er vanskelige for det å gjøre, og derfor denda viktigere. Det er et poeng å gjøre de nå også, selv om du er gravid. Du vil sansynligvis bli mindre plaget etter neste fødsel hvis du gjør øvelsene nå, og i tillegg har jeg hørt at knipeøvelsene kan gjøre fødselen lettere fordi man har mer kontroll over bekkenbunnsmuskulaturen.

 

Foruten knipeøvelser har jeg ikke spesielt mye annet å anbefale.. tena? det må jeg bruke.. i tilfelle.. det er så utrolig irriterenede hvis det "går galt" selv om det er veldig lite!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...