gladbaby Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 gutte- eller jentenavn? Så det var en som skulle kalle barnet sitt det. Har aldri hørt det navnet før, jeg.
Reddik Skrevet 15. september 2006 #2 Skrevet 15. september 2006 jeg kjenner to jenter som heter det :-) Begge to er islandske...
Lumsk Skrevet 15. september 2006 #3 Skrevet 15. september 2006 Det er et jentenavn ja: Sigyn Opprinnelse norrøn Betydning seier+venn Kjente personer Opprinnelig navn på Lokes hustru, brukt i Olav Duuns bok Nøkksjølia fra 1910, og i 1913 kom boka Sigyn Statistikk Det er 24 kvinner som har Sigyn som første fornavn. Det er 14 kvinner som har Sigyn som eneste fornavn. [ Statistikk: SSB ]
Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #4 Skrevet 15. september 2006 Merkelig navn! Jeg synes det høres ut som et varemerke eller noe, men det er jo opp til hver enkelt hva de vil kalle ungene sine, da!
dansejentes mamma Skrevet 15. september 2006 #5 Skrevet 15. september 2006 Hei, det er jenta mi som heiter Sigyn. Joda ein blir vant til det. Var så mange ting som skulle klaffe med namnet, og fann berre Sigyn som både meg og mannen likte. Eldste søstra til besteveninna mi fra barndomen heitte Sigyn. Og då er det ikkje så rart namn, har jo alltid vore ein der som hadde det. Gøy at de la merke til det nok til å starte ein tråd.... Har foresten sjekka det både på mine britiske og amerikanske vener, på engelsk fungerer det heilt fint. I tillegg til at det er nydelig til Brage.
Hanne og jentungen Skrevet 15. september 2006 #6 Skrevet 15. september 2006 Jeg syntes det var nydelig jeg:)) Skal sies at våre alternativer er Sigrid og Idunn (evt Brage viss det popper ut en gutt).
dansejentes mamma Skrevet 15. september 2006 #7 Skrevet 15. september 2006 Takk Hanne, sjølv hadde eg Sigrid som min nr. 2 men mannen min likte ikkje det. ( Det gjorde derimot mor hans....)
Hanne og jentungen Skrevet 15. september 2006 #8 Skrevet 15. september 2006 Vi har nok nesten bestemt oss for Sigrid:) Idunn er kun sånn i tilfelle d virkelig ikke passer...
-MtG- Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Idunn er et fint navn. Jeg heter Idun med én n, jeg:) Har bare møtt ei som het det og hun hadde med ti n'er. Moro å ha sitt "eget" navn:)
Hanne og jentungen Skrevet 16. september 2006 #10 Skrevet 16. september 2006 Mhm, det er veldig viktig for oss at navnet er babyens 'eget', men ikke så sært at det er et mobbegrunnlag i seg selv. Eks. jeg liker navnet Grim, men det brukte sambo veto på. Hehe, kan på en måte forstå han:) Ellers titter vi nok eksklusivt på den norrøne hylla vi da:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå